به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، علی پیوسته با بیان آنکه پل تقاطع بزرگراه یادگار امام(ره) و بلوار مرزداران در سال ۱۳۷۷ احداث شده است، بازنگری در آئیننامههای طراحی، مقاومت ناکافی سازه با توجه به ضوابط جدید و لزوم طراحی با ملاحظه دورههای بازگشت طولانیتر زمینلرزه را از جمله دلایل تعریف و طراحی این پروژه ذکر کرد و گفت: عملیات مقاومسازی و بهسازی لرزهای پل تقاطع یادگار امام(ره) - مرزداران اقدامات مختلفی از قبیل تنظیم کشش کابلهای پیشتندیگی عرشه، تقویت سرستونها و ستونها با ژاکت بتنی و تقویت فونداسیونها را در بر میگیرد.
وی همچنین در تشریح روند پیشرفت سایر پروژههای مشابه، از پیشرفت قابل ملاحظه عملیات اجرایی در پروژه مقاومسازی و بهسازی لرزهای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن خبر داد و گفت: عملیات مقاومسازی این پل سوارهرو در سه فاز اجرایی شامل مقاومسازی بخش تحتانی، مقاومسازی بخش فوقانی و بهسازی سرستونها طبق برنامه ادامه دارد.
به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، پروژه مقاومسازی و بهسازی لرزهای پل تقاطع بزرگراه شهید همت و رودخانه کن با هدف تقویت فونداسیون، افزایش ظرفیت باربری ستونها از طریق احداث ژاکتهای فلزی و بتنی و همچنین محافظت از پایههای در معرض آب شستگی و در نهایت بهبود عملکرد لرزهای پل تعریف شده است.
نظر شما