سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

با پایان دور دوم مذاکرات غیرمستقیم بین سوریه و رژیم صهیونیستی در ترکیه، دمشق بار دیگر درخواست این رژیم در مورد چشم‌پوشی از حزب‌الله و جنبش حماس را رد کرد.

بثینه شعبان،  وزیر مهاجران سوریه گفت که این درخواست شبیه به درخواست از آمریکا برای چشم‌پوشی از اسرائیل است.

به گزارش شبکه خبری پرس تی وی، بثینه شعبان  در آغاز سفر خود به هند برای آماده کردن زمینه دیدار بشار اسد از این کشور، در پاسخ به پرسشی درباره درخواست اسرائیل برای چشم‌پوشی سوریه از حزب‌الله و حماس به عنوان شرط مذاکرات صلح گفت که این درخواست شبیه درخواست از آمریکا برای چشم‌پوشی از اسرائیل است و رابطه سوریه با حزب‌الله و حماس مربوط به حاکمیت سوریه است و دخالت در آن قابل‌قبول نیست.

وی افزود: حزب‌الله و جنبش حماس از خشونت استفاده نمی‌کنند، بلکه دو جنبش مقاومت هستند که ضد‌ اشغالگران مبارزه می‌کنند.

شعبان تصریح کرد: سوریه برای برقراری صلح براساس پیمان مادرید تلاش می‌کند و خواهان صلح از طریق گفت‌وگوها است. سوریه از یک وجب از خاک خود در جولان چشم‌پوشی نخواهد کرد.

وزیر مهاجران سوریه ادامه داد: دمشق در تعامل با هر فرصت صلحی جدی است، اما با تجربه‌ای که از اسرائیل داریم، آنان طی گفت‌وگوها چیزی می‌گویند و در عمل کار دیگری انجام می‌دهند.

هیات مذاکره‌کننده سوریه و اسرائیل مرحله دوم گفت‌وگوهای غیرمستقیم خود را روز گذشته به پایان بردند و  آنکارا فضا و نتایج مذاکرات را مثبت توصیف کرده و اعلام کردند که دمشق و تل‌آویو در مورد برگزاری نشست دوره‌ای به توافق رسیدند.

کد خبر 55321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز