اعضای تیم پزشکی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفتند گرچه دو بار دچار افت اکسیژن خون شده است، اما در حال بهبودی است و ممکن است به زودی از بیمارستان مرخص شود.

doctors

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس شان کانلی، رئیس تیم پزشکی ترامپ در یک کنفرانس خبری در روز یکشنبه ۱۳ مهر در بیرون بیمارستان نظامی والتر رید گفت بهبودی حال او ادامه دارد.

کانلی در ادامه صحبت‌هایش توضیح داد که ترامپ صبح روز جمعه قبل از بستری شدن دچار «تب بالا» بو د اما بعد از آن تب او قطع شده است.

به گفته کانلی ترامپ صبح روز جمعه همچنین دچار افت میزان اکسیژن خون به زیر ۹۴ درصد شده و حدود یک ساعت در کاخ سفید اکسیژن اضافی دریافت کرده بود.

کانلی گفت ترامپ روز شنبه در بیمارستان هم یک بار دیگر دچار کاهش اکسیژن خون شد و تیم پزشکی تصمیم گرفتند او را با داروی کورتونی دگزامتازون درمان کنند.

به گفته تیم پزشکی ترامپ سطح اکسیژن خون او اکنون طبیعی و در حد ۹۸ درصد است. 

میزان اشباع اکسیژن خون یک شاخص مهم سلامت بیماران کووید-۱۹ است. میزان طبیعی این شاخص بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد است. کاهش اکسیژن خون به زیر ۹۰ درصد نگران‌کننده است.

پزشکان از توضیح اینکه در عکس‌های رادیولوژی ریه ترامپ دقیقا چه علائمی مشاهده شده است، خودداری کردند.

کانلی گفت: «اسکن ریه‌ها برخی از یافته‌های قابل‌انتظار را نشان داد، اما نشانه‌ای که باعث نگرانی عمده بالینی باشد، وجود نداشت.»

کارشناسان می‌گویند خودداری پزشکان از بیان جزئیات درباره اسکن‌های ریه ترامپ احتمالا به این معنا است که او دچار ذات الریه شده است.

شان دولی، یک پزشک دیگر ترامپ جزئیات بیشتری درباره روند بیماری ترامپ ارائه کرد. او گفت ترامپ از صبح جمعه دچار تب نیست و از تنگی نفس شکایت نمی‌کند. به گفته او ترامپ سرپا است و وضعیت قلبی، کبدی و ریوی او مایه نگرانی نیست.

دکتر برایان گارابالدی یکی دیگر از اعضای تیم پزشکی نیز گفت اگر روند بهبودی ترامپ ادامه یابد ممکن است روز دوشنبه از بیمارستان مرخص شود و درمانش در کاخ سفید ادامه یابد.

با توضیحاتی که پزشکان تا به حال ارائه کرده‌اند، ترامپ تا به حال دست کم سه درمان اختصاصی برای کووید-۱۹ دریافت کرده است:

- داروی آزمایشی ساخت شرکت رجنرون که حاوی دو آنتی‌بادی مونوکلونال ضد ویروس کرونا است و قبل از بستری شدن به او تزریق شد. بررسی‌ها نشان داده‌اند که این دارو باعث بهبود علائم در بیماران سرپایی کووید-۱۹ می‌شود.

- داروی ضد ویروسی رمدسیویر که به طور داخل وریدی در یک دوره پنج روزه تجویز می‌شود و نشان داده شده است که باعث تسریع روند بهبودی در موارد شدید کووید-۱۹ می‌شود.

- داروی کورتونی دگزامتازون که اثر ضدالتهابی دارد و معلوم شده است باعث کاهش مرگ‌ومیر در بیماران بستری کووید-۱۹ می‌شود.

کد خبر 554644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha