سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ باران در کشور خبر داد و گفت: امروز سه‌شنبه۱۵ مهر شدت بارش‌ها در ۱۱ استان کشور است و دمای هوا نیز در برخی مناطق به‌تدریج کاهش خواهد یافت.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد. همچنین در بخش‌هایی از مرکز، شرق، ارتفاعات زاگرس جنوبی و مرکزی و ارتفاعات کرمان نیز بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه طی این مدت در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد، گفت: شدت بارش امروز در بخش‌های مرکزی آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، نیمه شمالی اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران است.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز پنجشنبه بارش در سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز ادامه دارد، گفت: در شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد. طی روز جمعه نیز برای دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه طی این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب بارش برف خواهیم داشت، گفت: امروز برای استان‌های واقع در شمال غرب و طی دو روز آینده برای سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و از امروز تا اوایل هفته آینده برای شمال شرق کشور کاهش دما حدود ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد  رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان، امروز و فردا دریای خزر مواج است و از بعد از ظهر روز پنجشنبه و طی روز جمعه بخش‌های مرکزی خلیج فارس و به‌تدریج شرق آن مواج خواهد شد.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری و گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه نیز نیمه ابری در بعد از ظهر ابری همراه با رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 555102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha