همشهری آنلاین: نخست‌وزیر ایرلند در اجلاسی اتحادیه اروپا در بروکسل گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال برگزاری دوباره همه‌پرسی درباره پیمان لیسبون را رد کرد.

خبرگزاری اتریش از بروکسل گزارش داد، برایان کوئن (Brian Cowen) در نشست خبری امروز (جمعه 31 خرداد) اعلام کرد: «من نمی‌توانم بگویم که آیا همه‌پرسی دیگری در خصوص این موضوع برگزار خواهد شد یا نه. در این مقطع زمانی پاسخ دیگری به این موضوع ندارم.»

نخست وزیر ایرلند گفت: «غیرمفید و بی‌فکرانه خواهد بود اگر بخواهم اکنون پیشگویی درباره نتایج اجلاس آینده اتحادیه اروپا در ماه اکتبر داشته باشم.»

سران و روسای دولت دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز از او خواستند تحلیل جامعی را درباره اوضاع ایرلند ارایه داده و اولین راه‌حل‌های راهبردی را تشریح کند.

کوئن گفت: «من شخصا از نتیجه همه پرسی متاسفم، اما به خاطر تصمیم ملت ایرلند عذرخواهی نمی‌کنم. ایرلندی‌ها پای صندوق‌های رای تصمیم‌شان را گرفتند. این باید مورد احترام باشد.»

رییس دولت ایرلند در همین حال تاکید کرد این رای به معنای آن نیست که مخالفان معاهده‌لیسبون اصل عضویت کشورشان را در اتحادیه اروپا مورد تردید قرار داده باشند.

کد خبر 55540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز