شهردار منطقه ۶ تهران از آخرین مراحل بازسازی موزه هنرهای معاصر بازدید کرد.

تورج فرهادي

به گزارش همشهری آنلاین، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران در بازدید از روند بازسازی موزه هنرهای معاصر، با استقبال از همکاری با مجموعه موزه هنرهای معاصر و سایر مجموعه‌های فرهنگی و هنری منطقه ۶ تهران، گفت: ️منطقه ۶ تهران از نظر برخورداری از سرانه‌های هنری جزو مناطق برخودار محسوب می‌شود.

وی در این بازدید با تاکید بر نقش بی‌بدیل موزه‌ها در ارتقای فرهنگ جوامع، عنوان کرد: هر موزه به عنوان نمایشگاهی از داشته‌های تاریخی، فرهنگی، هویتی و ادبی هر ملت، اهمیت بسزایی در ترسیم چهره ملی و بین‌المللی آن ملت و معرفی هویت آنها در عرصه‌های گوناگون داراست.

فرهادی ادامه داد: امروزه موزه‌ها معنای توسعه‌یافته‌تری نسبت به تعاریف سنتی که با آن شناخته می‌شدند، پیدا کرده‌اند؛ اکنون مفهوم موزه‌ها تغییر یافته و به همین موازات کارکرد آنها نیز توسعه‌یافته‌تر شده است. ️درحقیقت موزه‌ها دیگر فقط مکانی برای نمایش چند اثر هنری و تاریخی نیستند بلکه مجموعه‌ای چندوجهی با کارکردی چندبعدی محسوب می‌شوند.

شهردار منطقه ۶ تهران، پیوند مدیریت کالبد شهری و روح فرهنگی یک شهر را امری مهم عنوان کرد و گفت: موزه‌ها ساخته می‌شوند تا سطح فرهنگی جامعه را نسبت به موقعیتی که دارد ارتقا دهند، بنابراین در قدم اول وجود این نگاه به موزه در مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به طور دقیق‌تر اگر بخواهیم نگاه کنیم موزه مکانی است که ماهیت وجودی آن در اصل بر مبنای کسب درآمد یا پر کردن اوقات فراغت نیست بلکه توسعه‌یافتگی، ایجاد، حفاظت و معرفی هویت فرهنگی یک جامعه کارکرد اصلی موزه‌هاست. بنابراین در درجه اول جامعه و به طبع آن مدیریت شهری باید این شاخص توسعه‌یافتگی را بپذیرد و سپس برای ارتقای کارکردی آن تلاش کند.

فرهادی بیان کرد: سال‌هاست نگاه به شهر، نگاهی همه جانبه شده که باور دارد شهر موجودی زنده و دارای روح است. طبیعتا ظرفیت‌های فرهنگی هر شهری در این نگاه جایگاه ویژه‌ای دارند که به آن مفهوم کارکرد اصلی شهر کمک می‌کنند.

کد خبر 556841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha