یک بررسی جدید در آمریکا نشان می‌دهد ممکن است جدا کردن تازه‌مادر دچار کروناویروس از نوزادش بلافاصله پس از زایمان برای حفاظت از نوزاد ضرورتی نداشته باشد.

infant

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر پژوهشگرانی که نتایج کارشان در این باره را در ژورنال JAMA Pediatrics منتشر کرده‌اند، می‌گویند این کار که در ابتدای شیوع کرونا در برخی از بیمارستان‌ها انجام می‌شد، ممکن است بیش از آنکه سودمند باشد برای نوزاد مشکل‌ ایجاد از جمله مانع تغذیه او از شیر مادر شود.

به گفته این پژوهشگران توصیه‌های قبلی درباره جدا کردن نوزاد از مادر دچار کووید-۱۹ با آنچه درباره سودمندی‌های رشدی تماس پوست به پوست مادر و نوزاد و تغذیه زودهنگام نوزاد با شیر مادر تناقض دارد.

این پژوهشگران می‌نویسند:‌«بررسی ما نشان می‌دهد که این اقدامات ممکن است برای نوزادان سالم به دنیا آمده از مادران دچار کووید-۱۹ لازم نباشد.»

پژوهشگران در این بررسی ۱۰۹ نوزاد به دنیا آماده از مادران دچار کووید-۱۹ در فاصله ۱۳ مارس تا ۲۴ آوریل در دو بیمارستان نیویورک را زیر نظر گرفتند.

اغلب این نوزادان پس از تولد از مادر جدا نشده بودند، گرچه در برخی از این نوزادان به دلیل بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه به عللی غیر مرتبط با کووید-۱۹ جداسازی ضرورت پیدا کرده بود.

بیمارستان برای نوزادانی که با مادرانشان باقی مانده بودند، اقداماتی برای پیشگیری از انتقال ویروس مانند قرار دادن مادر و نوزاد در اتاق‌های خصوصی دارای گهواره‌های محافظت‌شده با فاصله ۲ متری از تخت مادر به کار رفته بود.

کارکنان بیمارستان هم فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت می‌کردند، ماسک می‌زدند و زنان را در صورتی دچار عارضه‌ای نبودند، زودتر از حد معمول مرخص می‌کردند.

مادران قویا تشویق می‌شدند مادامی که ماسک زده‌اند و دست‌ها و پستان‌هایش را شسته‌اند، تماس پوست به پوست با نوزادان داشته باشند و به آنها شیر بدهند.

آزمایش کرونای دو نفر از این نوزادان مثبت شد، اما آنها علامتی نداشتند و پس از دو هفته وضع در وضعیت سالم باقی ماندند.

این پژوهشگران می‌گویند یافته‌هایشان باید به مادران دچار کووید-۱۹ که در انتظار تولد نوزادانشان هستند، این اطمینان خاطر را بدهد که با رعایت اقدامات پایه‌ای عفونت کنترل در حین زایمان و پس از آن نوزادانشان در برابر کروناویروس محافظت می‌شوند.

کد خبر 556851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha