این نگرانی وجود دارد با توجه به تعطیلی‌های پیش ‌رو (پنجشنه، جمعه و شنبه) در شهرهای مختلف با موج جدیدی از سفرها روبه‌رو باشیم آن هم در شرایطی که ۲۶ استان کشور از نظر افزایش تعداد مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری‌آنلاین، در هفته جاری تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور در ۲ روز شنبه و دوشنبه برای نخستین‌بار در ۸‌ ماه گذشته به ۲۵۴ و ۲۷۲ رسید. در چنین وضعیتی نکته مهمی که از سوی کارشناسان و مسئولان ستاد مقابله با کرونا بر آن تأکید می‌شود «سفر نرفتن» و «ممنوع شدن مسافرت» است.

هم‌اکنون تهران، اصفهان، قم، آذربایجان‌ شرقی، خراسان‌ جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان ‌رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان‌ غربی، مرکزی، کرمان، خراسان‌ شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. 

در این بین نکته مهمی که به ‌نظر می‌رسد این است که تعطیلات ۳ روزه آخر این هفته می‌تواند فرصتی باشد تا خانواده‌ها از خانه‌های خود خارج نشوند و به‌نوعی به کند شدن روند گسترش بیماری کوویدـ۱۹ و زنجیره ابتلا به کرونا کمک کنند. 

اگر به فکر سفر هستید و در حال برنامه‌ریزی، به یاد داشته باشید که در طول ۴ روز گذشته ۹۲۷ هموطن در شهرهای مختلف که ممکن است مقصد سفر شما باشند، جانشان را به‌دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
 

کد خبر 557193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    6 0
    دیگه با این افتضاح اگر کسی سفر بخواهد برود بسیار الاغ و بیشعور هست