گروه سیاسی: محمود‌ احمدی‌نژاد با همکارانش به دیدار نمایندگان مجلس هشتم رفت تا با آنها نشستی مشترک برگزار کند.

رئیس‌جمهوری که از آغاز به کار مجلس جدید، همزمان با انتقاد از عملکرد مجلس هفتم تلاش کرده است تا روابط مناسبی با نمایندگان مجلس به ویژه رئیس جدید مجلس برقرار کند، عصر دیروز به بهارستان رفت تا در نشست مشترک با نمایندگان مجلس برای ادامه همکاری‌ها با پارلمان رایزنی کند.

دیدار دیشب دولتی‌ها با ساکنان بهارستان که تا لحظه تنظیم این گزارش خبر رسمی از آن منتشر نشد، با ضیافت شام به پایان رسید.

دولت نهم در سال پایانی خدمت خود نیاز مبرمی به همراهی و همکاری قوه مقننه دارد و شاید از همین روست که احمدی‌نژاد، محمدرضا رحیمی را از دیوان محاسبات کشور به دولت فراخواند و پس از آنکه نتوانست وی را به‌عنوان وزیر کشور معرفی کند، از او خواست تا با قبول معاونت حقوقی و پارلمانی ریاست‌جمهوری، زمینه تعامل بیشتر دولت را با مجلس فراهم کند.

رحیمی هم در این مسیر گام‌های مؤثری برداشت که از جمله آنها دیدارهای فشرده رئیس‌جمهوری طی ۲ هفته گذشته با نمایندگان بسیاری از استان‌ها در مجلس بود که آخرین آن دیدار و رایزنی با نمایندگان استان آذربایجان شرقی شمرده می‌شود.

رئیس‌جمهوری در دیدار نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس هشتم که شنبه شب انجام شد و پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری خبر آن را منتشر کرد،  با اشاره به ظرفیت و استعدادهای فراوان این استان برای توسعه همه جانبه تاکید کرد: استان آذربایجان شرقی باید پیشتاز توسعه در همه امور باشد.

روایت احمدی‌نژاد

سیدمجتبی ثمره هاشمی در ۲۱ شهریور ۱۳۸۵ به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری به پاریس رفت تا در دیداری با ژاک شیراک، رئیس‌جمهوری فرانسه درخصوص موضوع لبنان و موضوعات دیگری که خبر رسمی از آن منتشر نشد، رایزنی کند. 

آن زمان تنها از سوی خبرگزاری فرانسه و آن هم به نقل از بیانیه کوتاه کاخ ریاست‌جمهوری این کشور خبر این دیدار یک ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای اعلام و تایید شد.

ثمره هم در پایان این دیدار و پس از خروج از کاخ الیزه به خبرنگاران چیزی نگفت.

با وجود این در روزهای گذشته، فایل صوتی جدیدی از یک سخنرانی محمود احمدی‌نژاد بر روی برخی سایت‌های اینترنتی منتشر شده‌است که وی در آن با اشاره به سفر چند سال قبل یک مسئول ایرانی به یکی از کشورهای اروپایی، به بیان ماجرای سفر یکی از مشاوران خود به همان کشور اروپایی و تمجید از سیاست خارجی دولت نهم پرداخته‌است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب، در بخشی از متن این سخنرانی که از روی فیلم سخنرانی رئیس‌جمهوری پیاده شده، آمده است که پس از درخواست رئیس‌جمهوری یکی از کشورهای اروپایی(که احتمالاً مقصود همان ژاک شیراک رئیس‌جمهوری فرانسه است) مبنی بر اینکه نماینده‌ای از ایران برای مذاکره به الیزه، کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه برود. 

احمدی‌‌نژاد سپس از مأمور شدن یکی از مشاورانش برای رفتن به این سفر سخن می‌گوید و با ذکر جزئیات اعزام نماینده ایران، با بیان اینکه ۳ بار برنامه سفر هماهنگ شد و تنها ساعاتی پیش از سفر من برنامه را لغو کردم.

رئیس‌جمهوری ضمن دفاع از اقدام خود درمورد برهم زدن برنامه سفر نماینده ایران در ادامه می‌گوید: آن آقا، برای استقبال از یک مشاور، ۶ تا از مشاورانش را پایین پله‌ها فرستاد، خودش هم تا راهرو آمد که رسم نیست. رسم این است که رئیس‌جمهور در اتاقش می‌نشیند و می‌آیند دیدنش. [اما این آقا] خودش هم تا راهرو آمد.

کد خبر 55798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز