همزمان با لغو تحریم‌های تسلیحاتی ۵ سال پس از اجرای برجام، منتقدان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، در بهارستان به طرز عجیب و بی‌سابقه‌ای مقابلش صف‌آرایی کردند.

ظریف هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین، مجلس دیروز با اعلام وصول ۸سؤال مجزا و غیرمرتبط و موضوعاتی که مکررا ظریف حول آن به بهارستانی‌ها پاسخ داده عیان کرد که جمعی شناخته شده دربهارستان همچنان پرچمدار رقیب سیاسی‌اش ات و عزمی برای نگاه ملی به مسائل موضوعات روز کشور ندارد، چنانچه در نشست دیروز بهارستان علیرضا سلیمی نماینده محلات، جوادکریمی قدوسی نماینده مشهد و محمدحسن آصفری نماینده اراک که از چهره‌های شناخته شده جبهه پایداری – طیفی که شعار دلواپسان برجام را سر دادند- هر کدام با طرح ۲ سوال از ظریف خواستار احضار او به بهارستان شدند. سؤالات جداگانه آنها در کاربرگ‌های ویژه سؤال از وزرا در حالی است که اغلب نماینده سؤال‌کننده ابهاماتش از عملکرد وزیر را در یک کاربرگ و در محورهای مختلف جمع‌آوری می‌کند و اگر نقدی به وزیر در بهارستان فراگیر باشد آن را به امضای همفکران خود می‌رساند. به‌نظر می‌رسد این افراد با این کار می‌خواهند سروصدای بیشتری در احضار ظریف به مجلس ایجاد کنند.

علت عدم‌اقدام قاطع در مقابل قطعنامه شورای حکام، علت عدم‌اقدام متناظر با طرف‌های مقابل ایران در برجام محور ۲ سؤال جداگانه سلیمی از وزیر امور خارجه بود که درنشست دیروز بهارستان اعلام وصول شد.

علت وارونه جلوه دادن مذاکرات و ارائه گزارش غلط به مردم و همچنین علت عدم‌اقدام وزارت امور خارجه جهت فعال شدن سفارتخانه‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی محور ۲سؤال آصفری از ظریف بود که از سوی هیأت رئیسه اعلام وصول شد. محمدحسن آصفری همان نماینده‌ای است که ظریف تیرماه در جلسه علنی فاش کرد او مذاکرات خصوصی‌اش با پوتین برای خرید نفت از ایران را لو داده و همین مسئله باعث شده است روسیه از ایران نفت نخرد. در آن جلسه نمایندگان با فریاد و هیاهو و اهانت، ظریف را همراهی کردند به‌طوری که رهبر انقلاب در دیدار تصویری که با نمایندگان داشتند در سخنانی فرمودند: «حضور وزرا در یک‌ ماه اول آغاز به‌کار مجلس و ارائه گزارش از شرایط کشور، کار بسیار خوبی بود اما نباید به وزرا توهین و یا تهمتی زده شود.»

جالب آنکه سؤال جواد کریمی‌قدوسی از ظریف درباره همان جلسه ۱۵تیرماه است و یکی از سؤالات درخصوص مواضع مطرح شده در جلسه ۱۵تیرماه و ایجاد تنش در صحن علنی بود. کریمی قدوسی در سؤال دوم خود هم مدعی شده است دستگاه دیپلماسی پس از شهادت سردار سلیمانی، کد مذاکره با آمریکا داده است.  سؤال جمعی از نمایندگان از وزیر امور خارجه درخصوص علت عدم‌موضع مناسب در مقابل زیاده‌خواهی‌های برخی کشورهای اروپایی و نیز علت مذاکره با آمریکا خارج از چارچوب برجام و سؤال ملی زهره الهیان نماینده تهران، تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر امور خارجه درخصوص علت عدم‌اقدام جدی وزارت امور خارجه جهت آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف، هفتمین و هشتمین سؤال مجلس یازدهمی‌ها از سکاندار وزارت امور خارجه در روز لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران بود.

کد خبر 558350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 108
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • امین IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    59 18
    از قدیم گفتن چودانی وپرسی سؤالت خطاست ضعف شعور وشخصیت وحسادت وحقد وبی سوادی از یک طرف سکوت معنی دار بالادستیهای مافیای قدرت و ثروت وعوامفریبی از طرف دیگر خون بر دل نخبگان مملکت کرده
  • امیر IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    125 5
    این دعواهای شخصی و زرگری رو خواهش بذارید کنار به داد ملت برسید چاره کنید و گرنه زیر سیل نابود میشید .
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    113 4
    این حرفا به درد مردم نمیخوره برید فکر تورم ۶۰۰ درصدی رو بکنید که ملت رو به خاک سیاه نشوندین
  • جواد IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    71 72
    ظریف یک مامور است تا در برجامهای بعدی خیانتش را کامل کند
  • مجید IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    95 61
    این نمایندگان حتی گوش به توصیه های مقام معظم رهبری ندادنداینها جز کارشکنی در امور مملکت کاردیگر ندارند لو دادن خرید نفت روسیه از ایران به خاطر اینکه مبادا ایران بتواندنفت خودرا بفروشد وکمکی به ملت ومملکت شود چرا با اینها قاطعانه برخورد نمیشود چرا ملت باید چوب کج فهمی اینجور نمایندگان را بخورند
  • منصور IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    98 16
    طرح سوال هیچ دردی از مردم دوا نمی کنه بداد مردم باشین نمایندگان خودشان در حال دریافت ماشین ومزایا هستن وفقط با این کارها میخوان خودی نشان بدن صلح صلح صلح
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    آقایون خودشون تحریم را اصافه کردند و حالا جشن لغو میگیرن خیلی رو دارند
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      49 61
      خدا كنه تمام خائن هاي به وطن مثل ظريف باشند
  • مهدی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    96 20
    خدایا این دلواپسان رو از میان بردار
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    96 7
    این کارا نون آب واصه ملت نمیشه
  • علی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    34 64
    چرا صف آرایی عجیب!؟ آقایان اصلاح طلب ! نتانیاهو گفته اصلاح طلبان پیاده نظام ما در ایران هستند، روز حساب فرا رسیده و باید جواب پس بدید و مردم هم بدانند علی لاریجانی دیگه رییس مجلس نیست که لاپوشانی کنه!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    61 17
    اول بگید بچه های چندتا از این نماینده ها تو کشورهایی ک برای ما اَخند دارند خوش میگذرونند با پول ملت بعد بازی موش و گربه راه بندازید.
  • حمید IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    131 5
    این مجلس مملکتو و مردمو به باد خواهد داد بدترین مجلس تاریخ ایران
  • محمدرضابابایی AE ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    75 13
    همه سرتاپا یک کرباسند هیچکدام به فکر مردم نیستندفقط حرف حرف...ما مردم هم مقصریم چون به هرکس ناکس می رسیم رای می دهیم بعدانتظار معجزه داریم
  • نیما IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    82 8
    بدبختی اینجاس که اینا همش درگذشته سیرمیکنن میذارن یه اتفاقی که افتاد درموردغلط یادرست بودنش مجادله میکنن چهل سالست که این حضرات درمجموعه ای ازبایدها ونبایدها دست وپامیزنند
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    87 4
    مجلسیها هیچکدام نماینده اکثریت و واقعی مردم نیست و دنبال پر کردن جیب خود و وابستگانند ای کاش به ملت دلسوزی نمیکردند
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    69 10
    این دلواپسان منطقشان فحش است انتظاری بیش از این نیست
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    52 6
    همه تون به جهنم برید
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    93 1
    به خدا مجلس باید منحل بشه چون فقط هزینه است الانم که شده مهد کودک ' مثل بچه ها رفتار میکنن ، پول بیت المال رو میگیرند بجای اینکه کار انجام بدن فقط از جایگاهشون واسه اطرافیان و خودشون کسب منفعت میکنن .