رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی گفت: دو قلاده یوز ایرانی از ابتدای سال در منطقه نایبندان طبس مشاهده شده است.

یوز ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اسدالله حاتمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو قلاده یوز ایرانی در منطقه حفاظت‌شده نایبندان طبس مشاهده شده است. این مشاهدات بر اساس تصاویر دوربین‌های نصب‌شده، مشاهدات محیط‌بانان و محلی‌ها بوده است. در حال حاضر دو دوربین در منطقه حفاظت‌شده نایبندان نصب است، با توجه به وسعت این منطقه (حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار) ما نیاز به دوربین‌های بیشتر داریم. البته عکس‌های همین دو دوربین نصب‌شده را در فواصل زمانی متعدد بررسی می‌کنیم و عکس‌ها بسیار خوب و باکیفیتی بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست طبس با بیان این‌که جاده‌های در مسیر تهدیدی برای سلامت گونه‌های جانوری هستند، اظهار کرد: البته خوشبختانه در طی سال‌های گذشته موردی از تلف شدن یوز ایرانی بر اثر تصادف در جاده در محدوده خراسان‌جنوبی و طبس نداشته‌ایم. یوز ایرانی از جمله شگفتی‌های آفرینش است و یک جا ثابت نمی‌ماند و در منطقه ما از نایبندان خراسان‌جنوبی تا راور کرمان و اردکان یزد در رفت و آمد است.

کد خبر 558749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha