سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

نیما علیزاده: «آشفتگی به جای تاکتیک»؛ تیتر هفته‌نامه اشپیگل در آستانه دیدار تیم‌های ترکیه و آلمان در مرحله نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های اروپا، کنایه‌ای ا‌ست به ترکیه

به خاطر مصدومین و محرومین زیاد این تیم که حتی باعث شده فاتح تریم اعلام کند، در صورت نیاز از دروازه‌بان سوم خود به عنوان بازیکن استفاده خواهد کرد.

اما داستان فاتح تریم و تیمش در یورو ۲۰۰۸ داستان جالبی است. هواداران سوئیس، جمهوری چک و کرواسی، هنوز هم فکر می‌کنند که در خواب هستند و شکست تیم‌های‌شان در دقایق پایانی را باور نمی‌کنند. اما در دیدار مقابل آلمان اوضاع فرق می‌کند.

ترکیه‌ای‌ها برای این مسابقه تنها ۱۴ بازیکن آماده ‌دارند که دو نفرشان دروازه‌بان هستند. تریم می‌گوید: «در این تورنمنت نشان دادیم که از غیرممکن، ممکن می‌سازیم و همین مسئله در مورد بازی مقابل آلمان هم صدق می‌کند. این احتمال وجود دارد که با این تعداد بازیکن هم آلمان‌ها را به خانه بفرستیم.»

تریم همچنین درباره احتمال استفاده از دروازه‌بان سوم تیمش به‌عنوان بازیکن گفت: «قبول دارم که تولگا بیشتر درون دروازه کارایی دارد،‌ اما اگر مجبور شوم،‌ در دقایق پایانی مسابقه او را به زمین می‌فرستم.»

خود تولگا در این‌باره می‌گوید: «هرجایی که مربی از من بخواهد، حاضرم بازی کنم.» حمید آلتین‌توپ که یکی از ستاره‌های تیمش در این جام بوده، درباره بازی امشب می‌گوید: «دیگر فرقی نمی‌کند که با کدام سیستم بازی می‌کنیم؛ 1-3-2-4 و یا 2-4-4. با این وضع مصدومین و محرومین، خیلی نمی‌شود به سیستم فکر کرد اما همه ما متحد شده‌ایم که به فینال برسیم.

قبول دارم که مقابل آلمان کار بسیار سختی داریم اما نباید ترکیه را دست‌کم گرفت.» گفته می‌شود آلتین‌توپ که در بایرن‌مونیخ بازی می‌کند، اطلاعات دقیقی درباره فوتبال آلمان در اختیار تریم گذاشته است.

یواخیم لو سرمربی تیم‌ملی آلمان که به همراه مرته ساکر و پودولسکی در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، ضمن هشدار به تیم و هواداران آلمانی گفت: «درجلسه‌ای که با بازیکنان داشتم، از تجربیات مربیگری‌ام در ترکیه برای آنها تعریف کردم و گفتم که تعصب ملی در این کشور را به سختی می‌توان در دیگر کشورها پیدا کرد.

در بازی نیمه‌نهایی مقابل ترکیه، کار بسیار سختی خواهیم داشت، زیرا مقابل یک تیم بازی نمی‌کنیم، بلکه مقابل یک کشور قرار گرفته‌ایم.»

لو همچنین درباره ترکیب تیمش و همینطور بازگشت تورستن فرینگس گفت: «فرینگس نسبت به روزهای گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده، اما هنوز حضورش قطعی نیست و قرار است چند ساعت قبل از شروع مسابقه، پزشک تیم نظر قطعی را بدهد.

در مورد سیستم و ترکیب تیم هم هنوز نمی‌توانم نظر قطعی بدهم، زیرا تیم ترکیه برای دیدار امشب کاملاً متحول شده و این کار را برای کادرفنی ما سخت کرده است. به‌هرحال معتقدم هر دو تیم 50 درصد شانس صعود به فینال دارند.»

میشائیل بالاک کاپیتان تیم‌ملی آلمان هم می‌گوید: «کار ما بسیار سخت‌تر از ترکیه خواهد بود، زیرا آنها تا همین مرحله هم کار بزرگی انجام دادند، به همین دلیل است که در دیدار امشب چیزی برای از دست دادن ندارند اما ما می‌خواهیم خاطره شکست 2 سال قبل در نیمه‌نهایی جام‌جهانی را به فراموشی بسپاریم.

روزنامه دی‌ولت می‌نویسد، بازیکنان با تجربه تیم‌ملی آلمان درجلسه‌ای از لو خواسته‌اند که با همان سیستم 1-3-2-4 که مقابل پرتغال بازی کردند، مقابل ترکیه هم بازی کنند، زیرا در این سیستم بازیکنان در پست‌های دلخواه خود بازی کرده‌اند.ینس لمن دروازه‌بان 38 ساله ژرمن‌ها هم می‌گوید: «حاضرم برای پیروزی مقابل ترکیه زندگی‌ام را بدهم.»

اما نکته‌ قابل توجه این است که این دیدار رویارویی مردم دو کشور خصوصاً در آلمان نیز محسوب می‌شود، چراکه ترکیه‌ای‌ها قسمت زیادی از جمعیت آلمان را تشکیل می‌دهند و این مسئله می‌تواند باعث درگیری میان آنها و آلمانی‌ها شود، به همین خاطر پلیس در دیدار امشب در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.

در اکثر شرکت‌های آلمانی هم اعلام کرده‌اند که در روز بازی نیمه‌نهایی، کارکنان‌شان می‌توانند زودتر به خانه بروند.

کد خبر 56013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز