همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت مأمورانی که دو هفته قبل توسط گروه ریگی ربوده شده‌اند، هم‌اکنون در پاکستان هستند.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم چهارشنبه (۵ تیر) در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، در خصوص آخرین وضعیت تعدادی از ماموران نیروی انتظامی که حدود دو هفته قبل توسط گروه ریگی به گروگان گرفته شده اند و هم اکنون در پاکستان هستند، به خبرنگاران گفت: تا این لحظه خبری از وقوع حوادث احتمالی برای 16 پرسنل گروگان گرفته شده ناجا نداریم.

وی ادامه داد: گروگانگیران تلاش می ‌کنند امتیازاتی را در قبال آزادی گروگان‌ها بگیرند و نیت آنها تنها اعمال فشار به ایران است که طبیعتا این فشارهیچ وقت، حاصلی نخواهد داشت و ما امتیاز نمی ‌دهیم.

فرمانده ناجا درباره نتایج رایزنی‌های صورت گرفته مقامات ایرانی با مقامات پاکستانی درباره آزاد سازی گروگان ‌ها گفت: به دلیل اینکه گروگان‌ها خارج از مرزهای ایران هستند، موضوع از طریق وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات و نه نیروی انتظامی پیگیری می‌‌شود.

احمدی مقدم در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر میزان آمادگی ایران در مقابل تهدیدات نظامی اسرائیل، اظهارداشت: من، مقام امنیتی پلیس هستم. پاسخ سئوال شما را باید وزیر دفاع بدهد اما در مجموع باید گفت تحریک جریانهای داخلی، تحرک جریانهای جاسوسی خارجی و حمایت از اقدامات تروریستی توسط کشورهای سلطه‌‌طلب، تهدیداتی بوده‌‌اند که همواره وجود داشته ‌است و در برابر این تهدیدات، قابلیت‌های ایران نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به مناطق بسیار بحرانی پیرامون ایران به لحاظ امنیتی، تاکید کرد: کشور ما توانسته بر اوضاع مسلط شود و شرایط امنیتی در جمهوری اسلامی مثال‌‌زدنی است.

کد خبر 56116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز