دولت اسلواکی با همکاری ۲۰ هزار نیروی آموزش‌دیده ارتش کار گرفتن آزمایش کرونا را از چهار میلیون شهروند بالای ۱۰ سال در سه هفته به سرانجام می‌رساند.

آزمایش کرونا در اسلواکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مرحله آزمایشی این پروژه بزرگ هفته گذشته در چهار منطقه شمال اسلواکی انجام شد و قرار است ۲۰ هزار نیروی ارتش در دو هفته پیش رو از چهار میلیون نفر آزمایش کرونا بگیرند. به این ترتیب، تمام افراد بالای ۱۰ سال این کشور اروپایی از نظر ابتلا به ویروس آزمایش و افراد آلوده قرنطینه می‌شوند.

دولت اسلواکی قوانین سختگیرانه برای مهار کرونا وضع کرده است؛ به این ترتیب که اگر کسی نخواهد آزمایش بدهد، باید ۱۰ روز در قرنطینه باشد و هر گونه سرپیچی از قوانین جریمه سنگین ۱۶۵۰ یورویی خواهد داشت. ضمن اینکه مکانی ویژه قرنطینه افراد داوطلب در نظر گرفته شده است. پاسخ آزمایش آنتی‌ژن در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده می‌شود.

کشور کوچک اسلواکی تا یک ماه پیش روزانه فقط حدود ۲۳۰ بیمار کرونامثبت داشت؛ آماری که در روزهای اخیر به ۲۸۷۵ نفر رسیده و همه را نگران کرده است. تمام کسانی که در آزمایش آنتی‌ژن شرکت کنند، یک گواهی می‌گیرند و باید آن را همیشه همراه داشته باشند. نیروهای امنیتی اسلواکی ممکن است هر لحظه گواهی شرکت در آزمایش کرونا را از شهروندان بخواهند.

ایگور ماتوویچ، نخست‌وزیر اسلواکی روز پنجشنبه در جلسه آنلاین با سران اتحادیه اروپا جزئیات برنامه آزمایش گسترده کرونا را به اشتراک گذاشت و قرار شد یافته‌ها و میزان موفقیت آن را هم به آگاهی همتایانش برساند تا آنها هم بتوانند این برنامه را در کشورهای خود پیاده کنند.

کد خبر 561345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha