گروه شهری: خانه موزه شهید چمران چهارشنبه شب با حضور شهردار تهران، خانواده شهید چمران، تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر افتتاح شد.

به گزارش همشهری محمد باقر قالیباف در این مراسم ضمن قدردانی از دست اندرکاران مرمت و بازسازی این مجموعه، گفت: در شهر تهران مردم شریف، نجیب، متدین و پیرو اهل‌بیتی زندگی می‌کنند که ما توفیق پیدا کردیم این مجموعه را برای آنها آماده کنیم.

وی افزود: ما بر این باوریم که حفظ یاد شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه، ما را در راه امام (ره)، شهدا و انقلاب نگه می‌دارد و طبیعی است که الگو کردن بزرگانی همچون شهید چمران در جامعه می‌تواند این راه را پر رونق‌تر کند و جوانان را به راه اصیل انقلاب اسلامی هدایت کند.

قالیباف گفت: شهید چمران انصافا از نوادر تاریخ ما بود و ما مکلفیم افرادی چون ایشان را برای همیشه تاریخ، برای کشور، اسلام و جوانان یادآوری کرده و پاس بداریم.

شهردار تهران همچنین در حاشیه این مراسم از ایجاد موزه شهید در هر محله شهر تهران خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های قطعی که در سال‌جاری دنبال می‌کنیم این است که در هر محله شهر تهران موزه شهیدی متعلق به شهید آن محله و یا منطقه ایجاد کنیم.

قالیباف با بیان اینکه افتتاح خانه موزه‌های شهید مطهری، دکترشریعتی و دکتر شهیدی از جمله اقدامات انجام شده است، گفت: امروز توفیق پیدا کردیم که در سالگرد شهادت شهید چمران منزل قدیمی که وی در آن بزرگ و تربیت شده و شخصیت اصلی اش شکل گرفته را بازسازی و افتتاح کنیم.

احمد نوریان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم پیش از اظهارات شهردار تهران ضمن خوشامدگویی به همه حاضران در مراسم گفت: خانه موزه شهید چمران به‌عنوان یک اثر ارزشمند باقی خواهد ماند و مرکزی خواهد شده برای شناخت ابعاد شخصیتی و نقش این سردار دلاور اسلام که الگوی رزمندگان ماست.

در ادامه این مراسم هم مهدی چمران برادر شهید مصطفی چمران به قرائت دست نوشته‌ها و بیان خاطراتی از برادر شهیدش پرداخت.

شایان ذکر است خانه موزه شهید چمران در خیابان 15 خرداد، سرپولک، کوچه شهید کمال بشیری پلاک 7 واقع است.

کد خبر 56247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز