همزمان با ادامه شمارش آرا در ایالت کلیدی جورجیا و ریزش شدید رای‌های دانلد ترامپ، فاصله جو بایدن با رقیب جمهوریخواه به فقط ۶۶۵ رای رسیده است.

نشان خروج ترامپ از كاخ سفيد

به گزارش همشهری آنلاین، در شرایطی که کمتر از یک درصد رای‌های جورجیا برای شمرده شدن باقی مانده، فاصله دو نامزد در این ایالت مهم و سرنوشت‌ساز بسیار بسیار کم (برابر ۴۹.۴ درصد) شده و انتظار می‌رود تا کمتر از یک ساعت آینده خبر نهایی فرد برنده اعلام شود. جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد و اگر بایدن را برنده نهایی ایالت آریزونا بدانیم، با قطعی شدن سرنوشت آرای جورجیا او می‌تواند با ۲۸۰ الکترال کالج پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا جشن بگیرد.

از ایالت پنسیلوانیا هم خبر می‌رسد شمارش آرا به سه درصد نهایی رسیده و فقط سرنوشت حدود ۱۷۵ هزار رای غیابی و پستی باقی مانده است. از این تعداد، ۵۸ هزار رای مربوط به شهر فیلادلفیاست که گفته می‌شود بایدن در آن یک پایگاه رای بسیار سنگین دارد. فاصله ترامپ و بایدن در پنسلیوانیا ۱۸ هزار رای است و هر لحظه احتمال دارد در جریان شمارش آرا این فاصله سه‌دهم درصدی از بین برود و بایدن هر ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا را از آن خود کند.

کد خبر 562858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha