حسین قدیانی: قبل از مطالعه خاطرات جناب دکتر ذکر سه نکته ضروری است. اول اینکه چون جناب لاریجانی در این چند سال در سمت‌های مختلفی مشغول خدمت بوده، خاطرات ایشان یک مقدار از نظر رعایت تقدم و تاخر زمان رخ دادن حوادث نامرتب است.

 دوم اینکه... شرمنده، نکات دوم و سوم یادم رفت. حالا این شما و این هم خاطرات دست اول و منتشر نشده دکتر لاریجانی.

صبح از خواب بلند شدم. خاویر سولانا sms داد و نسبت به دو فوریت لایحه تغییر مدیر شبکه یک انتقاداتی داشت. به معاونم ضرغامی گفتم که مراقب باشد و اجازه ندهد اتحادیه اروپا در بسته پیشنهادی خود اسباب تضعیف آگهی‌های صدا و سیما را فراهم آورد. ساعت 9صبح برای افتتاح شبکه 3 رفتم و از گزارش دو پهلوی البرادعی انتقاد کردم و البته این را هم گفتم که مجلس، همیشه باید مثل یک ذره‌بین، ناظر امور باشد و اجازه ندهد کیفیت سریال‌های تاریخی مثل «مردان آنجلس» دچار افت شود که خود به خدایی خاویر سولانا هم همین نظر را درباره من داشت، هرچند که بالاخره گاهی میان مجلس و دولت، اصطکاک به وجود می‌آید و سر همین، بنده صلاح دیدم به جای تهران، از قم نامزد شوم که این مورد توافق 1+5 در اروپا و 6+5 در روزنامه رسالت بود و هر دوطرف، چه مخاطبان سیما و چه تولید‌کنندگان برنامه‌ها را راضی نگه داشت. ناهار‌ را با سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی خوردم و بعد همراه البرادعی و سولانا برای افتتاح شبکه‌ استانی رهسپار «وین» شدیم.

در راه مهندس باهنر هم به جمع ما پیوست و نسبت به طرح تحول اقتصادی دولت انتقاداتی را داشت که قرار شد در دور بعدی مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی درباره‌اش مفصل صحبت شود. دم غروب در جمع دانشجویان سخنرانی کردم. اغلب عزیزان از طولانی شدن سریال آژانس‌ هسته‌ای ناراضی بودند، از نمایندگان خواستم درباره نظر دانشجویان طرحی را به تصویب برسانند. تازگی‌ها نمایندگان زیادی به دولت تذکر می‌دهند که نشان‌دهنده نارضایتی دو طرف از روند مذاکرات در وین است. اتحادیه اروپا باید بداند اگر همین‌طور بخواهد ادامه دهد ما برنامه‌های صدا وسیما را برای‌شان پخش نخواهیم کرد.

شب از وین به خانه برگشتم. برادرم جواد زنگ زد و گفت حاضر است با دکتر الهام در قعر جهنم هم مذاکره کند. پیشنهاد خوبی به نظر می‌رسید به دکتر توکلی موضوع را گفتم و قرار شد در سخنرانی قبل از دستور به روند مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی حملاتی انجام دهم که متاسفانه به دلیل طولانی شدن مسابقه فوتبال بین ایران و کره قرار شد فردا بعد از اخبار ساعت 8 پخش شود. قبل از خواب، مدیر شبکه2، بسته پیشنهادی خود را برایم «بلوتوث» کرد با دقت نگاه کردم. نسبت به لوایح دیگر دولت،‌ کارشناسی‌تر بود. البته بازهم نقاط ضعفی در آن به چشم می‌آمد به خصوص در زمینه یو‌سی‌اف، اصفهان و غنی‌سازی اورانیوم در نطنز که فکر کنم میرباقری زیادی دارد به دیگر معاونت‌ها گیر می‌دهد.

سرکار خانم  فاطمه آجرلو هم sms داد و گفت: هیچ نسبتی با خاویر سولانا و عباس پالیزدار ندارد من هم قبول کردم و قرار شد در دور بعدی مذاکرات با سه کشور اروپایی قضیه را مورد بررسی قرار دهیم. علی‌ایحال من این لحن صحبت کردن را نمی‌پذیرم و خوب است سخنگوی قوه قضائیه در ساخت سریال مبارزه با مفاسد اقتصادی رعایت شأن مخاطبان خاص را هم بکند، البته در همین رابطه قرار شد با سیما‌چوب یک تفاهمنامه‌ای امضا شود تا پرونده رادیو جوان از شورای امنیت بیرون بیاید و تحریم‌ها نسبت به زاکانی و آجرلو کاهش پیدا کند و چون ما در رسانه ملی از نظر تامین منابع مالی با محدودیت مواجه هستیم. به خاویر سولانا گفتم در پخش هرگونه آگهی گشاده‌دستی کند و الا مسیر مذاکرات را عوض خواهیم کرد و سوت پایان جلسه امروز مجلس را خواهم زد!!

کد خبر 56327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز