شرکت زیست‌فناوری آلمانی کیورواک می‌گوید واکسن تجربی کووید-۱۹ ساخت این شرکت می‌تواند در دمای ۵ درجه سلسیوس دست کم برای سه ماه پایدار بماند و به این ترتیب توزیع آن بالقوه آسانتر سایر واکسن‌های رقیب است.

CureVAc

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز کیورواک که آماده شروع مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونایش می‌شود اعلام کرد پایداری این واکسن مایع در شرایط ذخیره گوناگون آزمایش شده است و امکان ذخیره آن در دمای ۵ درجه سلسیوس و نیز دمای منهای ۶۰ درجه سلسیوس وجود دارد.

کیورواک روز پنجشنبه ۲۲ آبان همچنین اعلام کرد که این واکسن در دمای اتاق تا ۲۴ است پایداری خود را حفظ می‌کند.

شرکت‌های آمریکایی فایزر و آلمانی بیوان‌تک روز دوشنبه این هفته نخستین داده‌های مربوط به موثر بودن واکسن تولیدی‌شان را در کارآزمایی بالینی مرحله سوم بزرگ را منتشر کردند.

اما واکسن این شرکت‌ها را باید در دمای منهای ۷۰ درجه سلسیوس نگهداری کرد. این واکسن را پیش از تجویز می‌توان پنج روز در یخچال معمولی یا در جعبه‌های حمل‌ونقل حرارتی تا ۱۵ روز نگهداری کرد.

واکسن شرکت کیورواک نیز مانند واکسن شرکت‌های فایزر و بیوان‌تک و واکسن شرکت آمریکایی مدرنا  از RNA پیامبر یا mRNA استفاده می‌کند.

در این شیوه رمز ژنتیکی پروتئین‌های گل‌میخی سطح ویروس کرونا به داخل بدن تزریق می‌شود تا سلول‌های بدن با ساخت این پروتئین‌ها باعث واکنش ایمنی و ساخت آنتی‌بادی شوند.

کد خبر 564591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha