رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران از دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو که با اجاره کردن جرثقیل خودرویی را در شرق تهران سرقت و به شهری‌های مرزی به عنوان خودروی مزایده‌ای فروخته بود، خبرداد.

دستگيري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: اواخر مرداد امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت یک دستگاه خودرو تویوتا وانت در کلانتری ۱۴۷ گلبرگ تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت خودرو مامور پی جویی پرونده شدند، توضیح داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، خودرو سرقتی در شهرستان‌های غربی کشور در حال تردد می‌باشد که با مراجعه به محل سرقت و تحقیقات میدانی به دست آمد، خودرو با یک دستگاه جرثقیل از محل پارک سرقت شده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران افزود: با هماهنگی‌های قضائی و اخذ نیابت قضائی، راننده خودروی تویوتا وانت دستگیر و در بازجویی‌های اولیه اظهار داشت، از سرقتی بودن خودرو بی اطلاع هستم و از طریق سایت‌های خرید و فروش با فروشنده آشنا شدم. فروشنده مدعی بود که خودرو مزایده‌ای است و با قیمت کمتری از قیمت واقعی می‌فروخت و قرار شد که مدارک آن را برایم ارسال کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه راننده جرثقیل شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی نیز دستگیر شد، اضافه کرد: راننده خودرو نیز خود را بی اطلاع از سرقت خودرو اعلام و اظهار کرد، به درخواست مشتری خودرو را به شهرهای مرزی کشور منتقل و قرار شد که پس از انتقال به کرایه ام را دریافت کنم.

سرهنگ مجیدی بیان داشت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی کارآگاهان پایگاه چهارم موفق شدند متهم اصلی پرونده را که سیامک نام داشت شناسایی و در رصدهای اطلاعاتی به دست آمد که وی سابقه دار بوده و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران به اعتراف متهم به جرم ارتکابی اشاره کرد و گفت: متهم با دستور دادیار دادسرای ناحیه ۱۵ تهران روانه زندان شد و تحقیقات پلیسی برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.

کد خبر 565629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha