همشهری آنلاین: کوتارو تامورا یکی از اعضای مجلس ژاپن در دیدار با رییس سازمان بورس و اوراق بهادارتهران تمایل سرمایه‌گذاران این کشور را برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ایران اعلام کرد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، علی صالح‌آبادی در این دیدار گزارشی از تاریخچه و آخرین تحولات بازار سرمایه ایران را به هیات ژاپنی ارائه کرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در این جلسه نحوه سرمایه‌گذاری خارجی در بورس تهران را تشریح و به رویکردهای دولت در امر خصوصی‌سازی، اجرای سیاست‌های اصل ۴۴قانون اساسی، تغییر ساختار و تاسیس واحد ناظر و قانونگذار در بازار سرمایه ایران اشاره کرد.

تامورا نیز در این دیدار با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در هر دو کشور ایران و ژاپن وجود دارد، اظهار داشت: بورس‌های تهران و توکیو می‌توانند همکاری‌های گسترده‌ای را با یکدیگر داشته باشند.

عضو مجلس ژاپن به استقبال سرمایه‌گذاران این کشور برای سرمایه‌گذاری در کشورهای خاورمیانه اشاره کرد و گفت: در سفر هفته گذشته خود به امارات از نزدیک با نحوه معاملات و سرمایه‌گذاری خارجی در بورس دوبی آشنا شدم.

در پایان این نشست مقرر شد سرمایه‌گذاران ژاپنی از طریق یکی از شرکت‌های تامین‌سرمایه یا شرکت‌های کارگزاری از نحوه معاملات و سرمایه‌گذاری در بورس آشنا شوند.

کد خبر 56688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز