چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: مرکز آمار ایران میزان نرخ بیکاری 3 ماهه اول امسال را 6/9 درصد اعلام کرد که نسبت به 3 ماهه اول سال گذشته 1/1 درصد کاهش نشان می‌دهد

به گزارش خبرنگار ما، در حالی مرکز آمار از تک رقمی شدن نرخ بیکاری در فصل بهار امسال خبر می‌دهد که چندی پیش وزیر کار و امور اجتماعی اعلام کرده بود با توجه به خسارت سرمازدگی و خشکسالی اگر دولت بتواند در سال‌جاری نرخ بیکاری سال گذشته را تثبیت کند، اقدام بزرگی انجام داده است.

نرخ بیکاری در پایان سال گذشته 9/11 درصد بود و کاهش آن به 6/9 درصد به معنای کاهش 3/2 واحد درصدی است. نرخ بیکاری در بهار سال 84، 9/11 درصد و در بهار سال 86، 7/10 درصد بود.

محمد مدد، رئیس مرکز آمار ایران دیروز در حاشیه مراسم تشریح ابعاد آمارگیری اطلاعات اقتصادی خانوار برای مدیران استانی مرکز آمار در جمع خبرنگاران، درباره آمار جدید نرخ بیکاری گفت: در بهار امسال نرخ بیکاری در سنین 10 سال و بالاتر در کل کشور 6/9 درصد، در مناطق 3/11، و در مناطق روستایی 2/6 درصد بوده است.

به گفته مدد، نرخ بیکاری مردان 2/8 درصد و نرخ بیکاری زنان 4/15 درصد است و مجموعاً 2 میلیون و 293 هزار نفر در کشور بیکارند.

وی افزود: نرخ بیکاری در فصل بهار برای اولین بار تک رقمی شده است و دلیل آن فعال‌تر بودن بخش صنعت و خدمات به‌خصوص ساخت و ساز است.

رئیس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 سال را 3/20 درصد اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری جوانان نسبت به بهار 86، 5/1 درصد کاهش را داشته است.

مدد همچنین شمار جوانان بیکار را یک میلیون و 59 هزار نفر اعلام کرد و افزود: استان یزد با 5 درصد پایین‌ترین نرخ بیکاری و استان لرستان با 17 درصد بالاترین نرخ بیکاری را  داشته است.

وی اضافه کرد: سهم بخش کشاورزی در اشتغال 7/23 درصد، بخش صنعت 5/30 درصد و بخش خدمات 8/45 درصد بوده است.

رئیس مرکز آمار ایران درباره نحوه آمارگیری با توجه به فعالیت بنگاه‌های زودبازده گفت: روش کار ما از سال 83 تاکنون تغییر نکرده است.

تغییرات نرخ بیکاری بر اساس اعلام مرکز آمار


کد خبر 56865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز