شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۴
۰ نفر

گروه ورزشی - کریم اعظمی: داریوش مصطفوی با بی‌خبری از تأخیر پروازی که قرار بود افشین قطبی را از دبی به ایران بیاورد، در اولین ساعات روز شنبه خطاب به مجید فرخزادی گفت:‌

«چرا این قدر دیر شد، نکند نمی‌خواهد به ایران بیاید؟» انتظار مدیرعامل پرسپولیس در فرودگاه امام‌خمینی (ره) اما بی‌نتیجه نبود و سرمربی پرسپولیس با دو ساعت تأخیر و با استقبال بعضی از مسئولان باشگاه، نمایندگان سازمان و لیدرهای باشگاه از پله‌های برقی فرودگاه وارد سالن شد.

قطبی: علی‌آبادی با من تماس گرفت

سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها، بازگشت به ایران را اتفاقی مهم و خوشحال‌کننده برای خودش توصیف کرد و گفت: «هواداران پرسپولیس همیشه به من لطف داشتند و باور نمی‌کردم که این‌ بار هم در فرودگاه مورد استقبال آنها قرار بگیرم.

احساس کردم که پرسپولیسی‌ها خواهان بازگشت من هستند، به همین دلیل آمدم تا دوباره به این باشگاه خدمت کنم.»

قطبی در پاسخ به این سئوال که آیا مصطفوی را می‌شناسید و اینکه او چه تفاوت‌هایی با کاشانی دارد، گفت:‌ «می‌خواهم از تجربه داریوش مصطفوی استفاده کنم و هنوز بازی‌های او را در تیم‌ملی فراموش نکرده‌ام. البته فراموش نمی‌کنم که کاشانی برای اولین بار مرا به ایران آورد و قبل از اینکه بیایم، در این مورد با او مشورت کردم.»

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه علی‌آبادی تأثیر زیادی در آمدنش به ایران داشت، افزود: «در این مدت که در ایران نبودم، برای من بهترین موضوع تماس رئیس ورزش ایران بود و او از من خواست که برای میلیون‌ها هوادار و به‌خاطر خوشحالی آنها دوباره برگردم.»

قطبی همچنین گفت: «فصل گذشته با پرسپولیس قهرمان شدم ولی این ‌بار هدفم قهرمانی در آسیاست و امیدوارم با حمایت هواداران به این مهم برسم.»

قطبی تأکید کرد که قبل از دیدار استقلال و پرسپولیس درسوپرجام ایران به تهران برمی‌گردد تا هدایت سرخپوشان را برعهده بگیرد.

قول قهرمانی آسیا

هرچند قطبی اظهارنظر مثبتی در مورد احمدرضا عابدزاده و افشین پیروانی داشته، ولی او در پاسخ به این سئوال که آیا این دو نفر در کادرفنی حضور خواهند داشت، می‌گوید: «اجازه بدهید که کمی زمان بگذرد تا همه چیز به طور کامل مشخص شود.

البته افشین پیروانی قلبش برای پرسپولیس می‌تپد و احمدرضا عابدزاده هم مثل یک هواپیمای 747 بزرگ و سختکوش است. در ضمن از ماندن کریم باقری هم خوشحالم.»

قطبی در مورد وضعیت چند بازیکن پرسپولیس از جمله نیکبخت، مامانی و‌آقایی که در طول فصل گذشته با او اختلاف داشتند، گفت: « زود است در مورد این مسائل از حالا حرف بزنم. بهتر است ابتدا مسائل مهمتر روشن شود. برای صحبت کردن در مورد بازیکنان به اندازه کافی فرصت داریم.»

افشین قطبی ادامه داد: «معتقدم تمام بزرگان فوتبال ایران در پرسپولیس جمع‌اند تا قهرمانی آسیا و لیگ برتر را در فصل آتی برای هواداران به ارمغان بیاورند.

بازیکنان زیادی در پرسپولیس وجود دارند که نسبت به کار من آشنایی کامل دارند و من نیز نسبت به آنها شناخت لازم را دارم.

فکر می‌کنم تمام باتجربه‌ها در کسوت مربیگری و همچنین بازیکنان بزرگی در تیم پرسپولیس جمع شده‌اند ما می‌توانیم دست به دست هم داده و قهرمانی دوباره را برای این تیم بزرگ به ارمغان بیاوریم.»

حضور قطبی در تمرینات

قطبی صبح روز گذشته در مجموعه ورزشی انقلاب حاضر شد تا از نزدیک شاهد تمرینات پرسپولیس باشد.

این تمرین با حضور دیگر اعضای کادرفنی برگزار شد و بازیکنان زیر نظر پرویز کماسی تمرینات استقامتی و بدنسازی را انجام دادند. نکته قابل‌توجه در تمرین دیروز غیبت نیکبخت و خلیلی بود، در ضمن ابراهیم توره هم در تمرینات حضور نداشت.

قطبی پس از حضور در تمرینات پرسپولیس به دفتر باشگاه رفت تا با اعضای هیأت‌مدیره جلسه داشته باشد.

او با داریوش مصطفوی توافق کرد برای فصل پیش‌رو هدایت این تیم را برعهده بگیرد، در ضمن قرارداد سال دوم توافقی خواهد بود. قطبی عصر روز گذشته به ورزشگاه کارگران رفت تا در نوبت دوم تمرینات هم شرکت کند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که فکر نمی‌کنید پرسپولیس زمان بسیار کمی را تا شروع لیگ در اختیار دارد، گفت:‌ «بله، حدود یک ماه را از دست داده‌ایم ولی نسبت به سال گذشته چند قدم جلوتر هستیم، چون بازیکنان زیادی در پرسپولیس هستند که نسبت به کار من آشنایی کامل دارند.»

قطبی صبح امروز می‌رود

قطبی روز گذشته دو نوبت با مسئولان پرسپولیس مذاکره کرد و با آنها به توافق نهایی رسید.

این مربی صبح امروز تهران را به مقصد دبی ترک می‌کند تا اوایل هفته آینده به تهران بازگردد، قطبی به احتمال فراوان از روز شنبه با پرسپولیس استارت خواهد زد. دستیار برزیلی قطبی هم هفته آینده به ایران می‌آید.

کد خبر 57118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز