مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش برف در دو استان خراسان رضوی و خراسان شمالی طی امروز شنبه ۲۲ آذر از پایداری جو در بیشتر نقاط کشور و افزایش غلظت آلاینده‌ها در چند کلانشهر خبر داد.

بارش برف پاییزی در ارتفاعات خراسان شمالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: از امروز تا دوشنبه با پایداری جو و سکون نسبی هوا در بیشتر نقاط کشور مواجه خواهیم بود که در کلانشهرها و شهرهای صنعتی به‌ویژه تهران، البرز، اراک و اصفهان سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در خراسان رضوی و برخی نقاط خراسان شمالی بارش برف و مه‌آلودگی و در استان گیلان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی فردا جوی آرام در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز دوشنبه در برخی نقاط آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش برف دور از انتظار نیست، گفت: طی روز سه‌شنبه نیز با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب شاهد بارش برف و باران در غرب، شمال غرب و شمال کشور خواهیم بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روز چهارشنبه بارش‌ها نیمه غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بارش‌ها در جنوب غرب و جنوب به شکل رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت خواهد بود.

وی ادامه داد: از امروز تا دوشنبه هوای سرد در شمال شرق کشور ماندگار است و در سایر نقاط کشور به‌تدریج دما افزایش می‌یابد. همچنین از روز سه‌شنبه دما در شمال شرق افزایش می‌یابد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: امروز غرب دریای خزر مواج است و طی روز دوشنبه دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و غبارآلود با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 572083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha