سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

کتاب «دیکتاتورزاده‌ها؛ دیکتاتورها چه‌جور فرزندانی پرورش می‌دهند؟» نوشته جی نوردلینگر با ترجمه زینب کاظم‌خواه در ۳۱۲ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۶۵ هزار تومان در نشر پارسه منتشر شده است.

کتاب

به گزارش همشهری آنلاین، در پشت جلد کتاب نوشته شده است: گفته شده که دیکتاتورها غالباٌ راه یکدیگر را رفته‌اند و از این جهت سرنوشت آن‌ها و نیز جایگاهشان در تاریخ قابل پیش‌بینی است. آن‌ها گاه از صندوق رأی درآمده و گاه پس از یک دوره شورش و انقلاب بر مسند قدرت نشسته‌اند. کمتر دیده شده که دیکتاتوری پس از تثبیت قدرت و سرکوب مخالفان، حاضر به در پیش‌گرفتن مسیر دموکراتیک و تقسیم قدرت شود. اما در این میانه، خانواده‌ و فرزندان آن‌ها چگونه زندگی می‌کنند و چه راهی را می‌روند؟ کتاب حاضر به دنبال پاسخ دادن به این پرسش است.

نویسنده با واکاوری زندگی شخصی دیکتاتورهای شناخته‌شده جهان، به سراغ زندگی و سرنوشت دختران و پسرانی رفته است که به دست فردی صاحب قدرت بزرگ شده‌اند. می‌خواهیم بدانیم فرزند دیکتاتور بودن یعنی چه؟ این‌که نام پدرت مترادف با سرکوب، وحشت و قدرت باشد چه حسی دارد؟ و به چه چیز می‌انجامد؟

 دیگر کتاب منتشرشده در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه، «گشتاپو» نوشته لوکاس پل با ترجمه میرجواد سیدحسینی و مژگان محمدی است که در ۱۷۴ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و بهای ۴۹۵۰۰ تومان عرضه شده است.

 در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: تصویر واقعی سازمان گشتاپو به طرز اجتناب‌ناپذیری از افسانه آن پیچیده‌تر است. افراد گشتاپو هرچند اغلب تنها به خودشان و سرپرست مستقیم خویش پاسخ‌گو بودند، جدا از یکدیگر نیز کار نمی‌کردند. اس‌اس و گشتاپو اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند، جای تعجب هم ندارد، زیرا آن‌ها در طول جنگ همکاری نزدیکی با یکدیگر داشتند.

کد خبر 573001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha