رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: بزرگترین نیاز امروز شهر تهران امید و انگیزه است که شهروندان بتوانند شرایط جدید برای شهری که در آن زندگی می‌کنند ایجاد کنند. رنگ و حال و هوای این شهر زمانی با کیفیت و رضایت خواهد بود که داستان‌های بیشتری داشته باشیم.

غلامحسين محمدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در اختتامیه چهارمین جشنواره جایزه داستان تهران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: برای اینکه بتوانیم شهری را دوست داشته باشیم، باید به یاد آن باشیم. تا زمانی که مکرر ذکر و یاد کسی را نکنیم، به عشق و علاقه نمی‌رسیم. وابستگی زمانی ایجاد می‌شود که با دلبستگی همراه باشد. برای کمک به دیگران نیز باید علاقه وجود داشته باشد. شهر نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر می‌خواهیم شهر خوبی داشته باشیم که روی خوش برایمان داشته باشد، شهری متفاوت از امروز که رنگ آن خاکستری نباشد، باید نسبت به آن تعلق و محبت پیدا کنیم.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه محبت حاصل نمی‌شود مگر با خاطره، داستان، پیوستگی و دلبستگی به شهر تهران؛ به تقدیر از داستان‌نویسان شهر تهران پرداخت و خطاب به آنها گفت: شما وقتی از تهران می‌نویسید، خاطره‌های ما را ثبت می‌کنید، کوچه‌ها و خیابان‌ها را ثبت می‌کنید، هر رویدادی را به یک مکان وصل می‌کنید و اتفاق خوبی را برای ما رقم می‌زنید. زمانی که هر فردی در تهران قدم می‌زند به یاد داستان‌های شما می‌افتد و می‌تواند به شهر تهران وابسته‌تر شود و در آن زمان تغییر این شرایط راحت‌تر خواهد بود.

مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: مردم زمانی می‌توانند تغییراتی را بنیان‌گذاری کنند که این تغییرات اثربخش باشند. دوست داریم تهران برای همه شهروندان از جانشان نشأت بگیرد و حس کنند به این شهر وابسته هستند. با قصه‌ها و داستان‌ها وابستگی ایجاد می‌شود و آن زمان است که تغییر شرایط هم ایجاد می‌شود.

محمدی گفت: بزرگ‌ترین نیاز امروز شهر تهران امید و انگیزه است که شهروندان بتوانند شرایط جدید برای شهری که در آن زندگی می‌کنند، ایجاد کنند. رنگ و حال و هوای این شهر زمانی با کیفیت و رضایت‌بخش خواهد بود که داستان‌های بیشتری داشته باشیم.

او ادامه داد: با همکاری دوستان در شهرداری توانستیم این کار را انجام دهیم که مایه خرسندی است. همچنین از مجلات داستان و همشهری تشکر می‌کنم که با همکاری توانستیم این کار را به سرانجام برسانیم. داستان‌های خیلی خوبی در مورد تهران به دستمان رسید که امیدوارم با تکرار این تجربه شهری پر از خاطره و تعلق و دوست داشتن داشته باشیم.

بر طبق این گزارش، چهارمین جشنواره جایزه داستان تهران شب گذشته با اعلام اسامی برندگان این جشنواره به کار خود پایان داد. برندگان این جشنواره به ترتیب سمیه سیدیان، نفیسه نصیران و حمید کاظم زاده بوده‌اند.

نفرات اول تا سوم علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، نفر اول ۱۵ میلیون تومان، دوم ۱۰ میلیون و سوم ۵ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت کردند. همچنین هیات داوران از سهند ابراهیمی، معصومه قدردان، بیژن اعرابی، نیکزاد نورپناه، منیژه دادکریم، هاجر رزم پا، پژند سلیمانی و امیرمحمد دهقان نیز تقدیر کرد و به این افراد مبلغ ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.

سروش صحت، بازیگر و داستان‌نویس که مراسم اختتامیه این جشنواره را به صورت مجازی برگزار کرد، متن نوشته شده روی لوح تقدیر این جشنواره را قرائت کرد.

در این متن نوشته شده است: «شهر به آدم‌هایش زنده است و آدم‌ها به داستان. شهری که داستان ندارد شهر سوت و کوری است. شهر آدم‌های گم و خالی است. شما که داستان این شهر را نوشته‌اید انگار که این شهر را از نو ساخته‌اید. خیابان‌هایش را ساخته‌اید. آدم‌هایش را ساخته‌اید. شما که به این شهر زندگی داده‌اید شایسته تقدیر هستید.»

کد خبر 574402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha