اوگور شاهین، مدیر عامل شرکت آلمانی بیونتک که نخستین واکسن کرونای تاییدشده را با همکاری شرکت فایزر ساخته است، می‌گوید آماده همکاری با دیگران برای افزایش ظرفیت تولید است.

Sahin

به گزارش همشهری آنلاین این دانشمند آلمانی ترک‌تبار می‌گوید در نظر دارد دفتری برای شرکت بیونتک در ترکیه باز کند.

شاهین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه سخن قبلی‌اش را تکرار کرد که شرکت بیونتک قصد دارد ۱.۳ میلیارد دوز از واکسن تولیدی‌اش را تا پایان سال ۲۰۲۱ توزیع کند و لازم است تا ۷۰ درصد جهان تا زمستان آینده واکسینه شود تا بتوان به «زندگی عادی» بازگشت.

شاهین گفت: «ما می‌خواهیم با همکاری شرکت فایزر در سال آینده میلادی بیش از یک میلیارد دوز واکسن تولید کنیم. ما نیاز به توزیع واکسن در بیش از ۸۰ کشور داریم.»

او افزود: «این کار آسان نیست. واکسن‌ها به شیوه‌ای پیچیده ساخته می‌شوند. ما همکاری با شرکت‌های دیگر را دوباره شروع خواهیم کرد.»

مدیر عامل بیونتک گفت: «اگر ما بتوانیم طرح‌هایمان برای درباره چگونگی افزایش ظرفیت تولید را به اجرا در آوریم، می‌توانیم در ماه ژانویه و فوریه آنها را اعلام کنیم. به نظر من، می‌توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم. البته ما هنوز یک طرح تضمین‌شده نداریم.»

آنکارا با خرید ۴.۵ میلیون دوز واکسن کرونای فایزر/بیونتک به علاوه گزینه به دست آوردن ۳۰ میلیون دوز بیشتر واکسن در آینده، موافقت کرده است.

شاهین پسر یک مهاجر ترک مهاجر به آلمان است، در این مصاحبه گفت بیونتک در حال مذاکره با «توبیتاک»، سازمان دولتی علمی ترکیه بوده است و هدفش تحویل ۳۰ میلیون دوز واکسن به این کشور تا پایان سال ۲۰۲۱ است.

شاهین گفت: «ما همچنین می‌خواهیم پژوهش‌هایمان را در ترکیه انجام دهیم. من صحبت‌هایی با تویبتاک داشته‌ام و شروع با همکاری با برخی از استادان در دانشگاه‌های ترکیه کرده‌ایم. ما می‌خواهیم شعبه‌ای از شرکت بیونتک را در ترکیه افتتاح کنیم.»

شاهین ابراز امیدواری کرد که کار بالینی درباره پژوهش‌های سرطان را در تابستان ۲۰۲۱ در ترکیه آغاز کند.

یک زوج آلمانی ترک‌تبار واکسن موفق کرونای فایزر/بیوان‌تک را ساختند

کد خبر 575748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha