پیوند تکنولوژی و صنایع دفاعی پیوندی ناگسستنی و استوار است. کاربرد فناوری رباتیک در نیروهای نظامی آمریکا اما اکنون وارد مرحله جدیدی شده است.

پیشاهنگ رباتیک

به گزارش همشهری آنلاین، زمان کوتاهی از اعلام استفاده از ربات‌ها توسط نیروهای انتظامی در شهرهای بزرگ و پرحادثه‌ای چون نیویورک گذشته که ارتش آمریکا از ربات‌های اسکاتران خود رونمایی می‌کند:

این دو پیشاهنگ جدید رباتیک بدون سرنشین وسیله نقلیه فوق پیشرفته‌ای هستند که تحت کنترل نیروی انسانی یا در حالت‌های نیمه خودکار کار می‌کنند. 

به گزارش آی ای، رونمایی ارتش ایالات متحده از این دو نمونه اولیه خودروهای زمینی بدون سرنشین (Robotic Combat Vehicle-Light ) در آستانه سال جدید میلادی انجام شد.

شرکت آمریکایی پرات میلر با توییت یک عکس زیبا از RCV-Ls آغاز انقلاب در نیروی زمینی ارتش را اعلام کرد.

پرات میلر در حال کار بر روی دو وسیله نقلیه انقلابی با همکاری پیمانکار دفاعی مستقر در انگلیس (QinetiQ) است. طبق اخبار منتشره، قرارداد تولید این پیشاهنگ‌ها در نخستین ماه میلادی سال ۲۰۲۰ بسته شد و در آن زمان ژنرال راس کوفمن، مدیر تیم عملکرد متقابل وسایل نقلیه جنگی نسل بعدی ارتش، ضمن بیانیه‌ای اعلام کرد: "این ربات‌ها توانایی ایجاد انقلاب در نحوه انجام عملیات جنگی زمینی دارند."

افزایش قدرت شلیک به یک گشت پیاده، شکستن موقعیت جنگی دشمن و یا شناسایی مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی، هسته ای و حتی مواد منفجره از دستاوردهای این پروژه است. بر این اساس فرماندهان وقت و مکان بیشتری برای تصمیم گیری دارند و شرایط کم خطرتری برای سربازان ایجاد خواهد شد.

هر دو وسیله نقلیه جدید سبک طراحی شدند و تنها حدود هفت تن وزن دارند. این ربات‌ها الکتریکی-هیبریدی هستند که منجر به صرفه‌جویی در مصرف سوخت خواهد شد؛ ویژگی‌ای که برای ارتش بسیار مطلوب است.

این اسکاتران‌ها می‌توانند تحت کنترل انسان یا در حالت‌های نیمه خودکار عمل کنند، همچنین چرخهایی مجز به باندهای لاستیکی که کم صداتر است دارند و از پس انواع زمین‌ها برمی‌آیند و نیز سرعت بیشتری دارند.

کوفمن گفت: "ما مشتاقانه منتظر هستیم که این نمونه اولیه را به دست سربازان خود برسانیم و نظرات آنها را در مورد چگونگی استفاده بهینه از خودروهای رزمی رباتیک در دفاع از ملت بزرگ خود بدست آوریم."

ارتش آمریکا سرمایه‌گذاری و جدیت زیادی روی ارتقای تجهیزات فنی خود در زمین، هوا و دریا دارد.

ویژگی‌های عملکردی بزرگترین پهپاد جهان؛ از پرتاپ ماهواره تا شلیک موشک

کد خبر 575980
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha