نمونه اولیه‌ پهپادی با ترکیبی از بهترین ویژگی‌های بالگرد و هواپیما توسط شرکتی سوئیسی معرفی شد.

هواگرد مانتا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آی ای، یک شرکت سوئیسی یک مدل با مقیاس یک سوم از هواپیمای برقی هیبریدی را که قادر به برخاست و فرود عمودی (VTOL) یا برخاست و فرود موثر کوتاه (STOL) است معرفی کرده که به زودی اولین پرواز آزمایشی خود را انجام خواهد داد.

این هواگرد که مانتا نام دارد،  از بهترین ویژگی‌های یک بالگرد و یک هواپیما بهره برده است.

اولین عرضه این هواگرد برای پروازهای محلی و حتی پیشرفته‌تر بین یک تا پنج صندلی خواهد داشت و برای پروازهای شخصی نیز مشخصات مشابهی اعمال خواهد شد اما مهمترین ویژگی آن برخاست و فرود عمودی و کوتاه بُرد است که با سیستم برقی-هیبریدی انجام می‌شود.

این پرنده می‌تواند در صورت لزوم به صورت عمودی برخاست و فرود آیند اما در صورت حمل بار قابل توجه عملیات برخاست و فرود را در مسیری بسیار کوتاه (به کوتاهی ۳ بالشتک فرود عمودی) انجام خواهد داد. این وسیله فوق‌العاده می‌تواند مانند یک بالگرد به صورت عمودی بلندشود و فرود کند و مانند هواپیما به صورت افقی پرواز کند.

نمونه اولیه جدید در دو مدل وجود دارد: یک هواپیمای تک نفره ورزشی و یک هواپیمای دو نفره برای هوانوردی عمومی.

این وسایل نقلیه دارای یک پیشرانه هیبریدی هستند که سیستمی کاملا الکتریکی دارد و برد طولانی‌تری را فراهم می‌کند. همچنین برای مأموریت‌های دوربرد با هدف ۶۰۰ کیلومتر یک مولد سوخت گاز نیز دارد. باتری‌ها قابلیت شارژ در طول مسیر دارند. در آخر اینکه، این نمونه‌های اولیه با وجود سرعت بالا (۳۰۰ کیلومتر در ساعت)، عملکردی ایمن دارند.

کد خبر 577440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha