همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد در پیامی به بیست و ششمین یادمان چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان ، تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند مقاومت ملت ایران را بشکند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد در پیام خود خاطر نشان کرد که دولت از هیچ کوششی برای تعیین وضعیت این چهار دیپلمات دریغ نمی کند.

متن کامل پیام رییس جمهور به این شرح است:

ملت رشید و دلاور ایران، بستگان بردبار چهار دیپلمات عزیزمان و همه خدمتگزاران مخلص نظام مقدس جمهوری اسلامی که سال‌های پر درد و رنجی را در حسرت دیدار جمعی از فرزانه‌ترین مردان این سرزمین سپری کرده اند ، در بیست و ششمین سالروز ربوده شدن ناجوانمردانه فرزندان دلبند و شجاع خود ، در شرایطی به گرامی داشت یادمان آن عزیزان در بند رژیم صهیونیستی نشسته‌اند که تلاش بی‌وقفه در تمامی سطوح به منظور کنار زدن پرده ابهام از حقیقت این واقعه دردناک ملی را به صورتی خستگی ناپذیر در دستور کار دارند.

فرزندان این ملت نستوه در طول عمر پربرکت و تابناک انقلاب شکوهمند اسلامی همواره نغمه ایثار ماندگار و فداکاری‌های پر افتخاری را سر داده و مخلصانه قله‌های رفیع رشد و کمال انسانی را توسط شیرمردان و شیرزنان حماسه ساز خود در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی فتح کرده و برگ‌های زرینی را بر صفحات تاریخ و تمدن ایران بزرگ افزوده اند.

بی‌تردید این عظمت و شکوه جاودانه، کام بدخواهان و دشمنان قسم خورده و قانون شکن را سخت تلخ و ناخوشایند نموده است به گونه‌ای که لحظه‌ای از فتنه انگیزی و توطئه چینی برای کند ساختن این حرکت پرشور و چه بسا آسیب رسانی برپیکر این شجره طیبه، غافل نمانده و به زعم و خیال واهی خود در صدد خشکاندن شاخه‌های طوبای آن برآمده‌اند.

اسارت در دست دشمن، بخشی از بهایی است که ملت آزاده و قهرمان، در برداشتن گام های بلند استقلال و نقش آفرینی در صحنه‌های پر فراز و نشیب بین‌المللی پرداخته است. صهیونیست‌های اشغال‌گر و حامیان آنان تصور می‌کنند با آدم ربایی وستیز با عدل و داد الهی می‌توانند مقاومت ملت را در هم بشکنند در حالی که مقاومت ملت ما متکی به قدرت مدد الهی است و هیچ کس نمی‌تواند آن را بشکند چنانکه تا کنون توانسته‌اند .

اینجانب ضمن تجلیل از خانواده‌های صبور و مقاوم چهار دیپلمات مخلص جمهوری اسلامی ایران، اطمینان می‌دهم که دولت خدوم و خدمتگزار آنان از هیچ کوششی برای تعیین وضعیت آنان و ان شاء الله بازگرداندن اسطوره‌های مقاومت و نام آوران شهامت دریغ نخواهند ورزید.

دستگاههای ذیربط در جمهوری اسلامی ایران از جمله وزارت امور خارجه طی بیست و شش سال گذشته، مساعی درخور توجهی به عمل آورده‌اند. از آنان می‌خواهم در راستای تلاش های گذشته، روند پیگیری امر را تا حصوص نتیجه قطعی و انشاء الله نوید بخش، استمرار بخشند.

با امید فراوان و اطمینان قلبی به مزید توفیقات و تاییدات الهی برای همگان، پایان این دوره طولانی فراق و هجران را از درگاه ازد منان، مسئلت می‌نمایم.

کد خبر 57764

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز