گزارش‌های اخیر درباره بروز یک عارضه جانبی غیرمنتظره پس از واکسیناسیون کرونا در افرادی که دارای فیلر یا پرکننده زیبایی صورت هستند، باعث نگرانی افرادی شده است که از این شیوه استفاده کرده‌اند.

filler

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یاهونیوز بسیاری از افراد که برای صاف کردن چین‌وچروک‌های صورت، برآمده شدن لب‌ها یا جوان‌سازی ظاهرشان از تزریق پرکننده‌های زیبایی استفاده کرده‌اند، نگران بوده‌اند که آیا باید واکسیناسیون کرونایشان را به تاخیر بیندازند یا نه.

اما کارشناسان هشدار می‌دهند که عوارض جانبی ناشی از این پرکننده‌های زیبایی آنقدر نادر و آنقدر خفیف هستند که نباید باعث شوند افراد از زدن واکسن خودداری کنند.

دکتر هرلوف لاند، جراح پلاستیک در سنت لوئیس در ایالت میسوری و رئیس انجمن متخصصان زیبایی آمریکا گفت:‌«ما درباره سه مورد ایجاد عارضه به واکسن شنیده‌ایم که در کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن مدرنا که شامل ۳۰۰۰۰ نفر می‌شد، رخ داده است... بنابراین میزان وقوع این عارضه بسیار نادر و در حد یک در ۱۰۰۰۰ است.»

بر اساس آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا حدود ۲.۷ میلیون نفر از آمریکایی‌ها هر سال از تزریق پرکننده‌های زیبایی استفاده می‌کنند و این شمار در حال افزایش است.

برخی از پزشکان می‌گویند به نظر آنها بروز این عارضه جانبی عجیب در واقع شاهدی در این باره است که واکسن باعث تحریک پاسخ دستگاه ایمنی شده است.

در چند مورد افراد دارای پرکننده زیبایی صورت که پس از تزریق واکسن کرونا عارضه جانبی نشان داده بودند، تورم ایجاد شده در صورت بسیار خفیف بوده است و بدون درمان با با دوره کوتاهی از آنتی‌هیستامین‌های خوراکی یا داروهای استروئیدی خوراکی درمان شده است.

گزارش موارد آلرژی به واکسن مدرنا در افرادی که تزریق‌های زیبایی در صورت داشتند

کد خبر 577808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha