هم تنفس هوای آلوده، سطح اکسیژن بدن را پایین می‌آورد و هم ابتلا به کرونا. سر درد نیز عارضه مشترک زندگی در هوای آلوده و ابتلا به کروناست و در شرایط تداوم روزهای آلوده، تمیز دادن عوارض آلودگی هوا و کرونا به دغدغه‌هایمان اضافه کرده است.

آلودگي هوا

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با اشاره به ضرورت‌های رفع آلودگی هوا، کاهش تردد شهروندان در سطح شهر و پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری را به عنوان اصلی‌ترین توصیه خود جهت مصون ماندن از عوارض شرایطی می‌داند که شهروندان با دو معضل آلودگی هوا و کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.  

چوبینه گفت: در بحث آلودگی هوا توصیه ما به شهروندان، تردد کم در سطح شهر است؛ به این علت که سطح اکسیژن بدن پایین می‌آید و برای بیمارانی که دچار بیماری‌های قلبی و ریوی هستند منجر به دردهای مختلف از جمله سر درد خواهد شد؛ همچنین در شرایط آلودگی هوا مسئله اضطراب و تاثیرگذاری بر اعصاب و روان افراد بیشتر می‌شود و حتی امکان دارد بیماری‌های دیگری بر اثر آلودگی هوا برای افراد به وجود آید.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران هشدار داد: حتی کسانی که سالم هستند نیز در درازمدت تحت تاثیر آلودگی هوا قرار می‌گیرند و دچار بیماری‌های صعب‌العلاج و آسیب‌های جدی خواهند شد.

وی افزود: هر کدام از المان‌های موجود در هوای آلوده می‌تواند یک بخش از بدن را به خطر بیندازد؛ از این رو توصیه این است که در این فضا از تردد بی‌مورد در شهر خودداری کنیم. در این شرایط باید از هدررفت انرژی جلوگیری کرد تا بحث نیاز به سوخت‌های بیشتر را در سطح شهر تهران کمتر کنیم و خداوند باران رحمت خود را نازل کند تا هرچه زودتر از این شرایط خاص دور شویم.

کد خبر 579219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha