مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: مدارس مناطق آبی استان از اول بهمن با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر در هر کلاس دایر می‌شود.

دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رشید قربانی اظهار کرد: با توجه اینکه ضرورت ایجاب می‌کند، روند برخی از پایه‌ها و رشته‌ها به‌صورت حضوری باشد،  در جلسه ستاد ملی کرونا و بنا به درخواست وزارت آموزش و پرورش و سایر اعضا تصمیم‌هایی مبنی بر بازگشایی مدارس اتخاذ شد.

وی افزود: براین اساس و با توجه به ابلاغ دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش در این رابطه با استان‌ها، قرار شده است دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی استان از اول بهمن در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نیز  با توجه به اینکه ارائه و آموزش دروس عملی و کارگاهی از طریق فضای مجازی مشکل است، از اول بهمن برای این رشته‌ها در کارگاه‌های حضوری تشکیل می‌شود.

قربانی یادآور شد: همچنین آموزش دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه کمتر از ۵۰ نفر جمعیت در مناطق آبی حضوری خواهد بود، ضمن اینکه تعداد کلاس‌های حضوری باید بیشتر از ۱۰ نفر نباشد.

وی اظهار کرد: حضور کادر اداری و اجرایی مدارس نیز همانند سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری استان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: مدیران مدارس در چند روز باقی‌مانده تا بهمن فرصت دارند با تشکیل جلسه شورای مدارس، نسبت به نحوه حضور و شیفت‌بندی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، نحوه اجرای دستورالعمل‌های کامل بهداشتی و اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع به خانواده‌ها اقدام کنند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه‌هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

کد خبر 579496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha