همشهری آنلاین - سپیده بهکام: شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز دوشنبه ۲۴ تیر، ۲۹۵ واحد افزایش یافت و به مرز ۴۸ هزار و ۶۵۸ واحد رسید.

معاملات چادرملو، فولاد خوزستان، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری امید، سرمایه‌گذاری غدیر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب تاثیرگذارترین عامل در روند صعودی امروز شاخص‌ها و جریان معاملات بورس شناخته شدند.

گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام حاکی است امروز ارزش معاملات کاهش یافت و به ۱۷۲.۶ میلیارد ریال رسید و در مجموع ۵۱.۷۵ میلیون سهم به ارزش دست به دست شد.

در این روز شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) با ۶۹.۸ واحد رشد به ۱۲ هزار و ۹۱۴ واحد نزدیک شد و شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) با ۶۹.۳ واحد افزایش تا حدود ۱۱ هزار و ۴۷۹ واحد بالا آمد.

شاخص بازار دوم (شاخص عمکلرد تالار فرعی) نیز با افزایش ۳۹.۵ واحدی امروز خود را به ۱۳ هزار و ۱۹۱ واحد رساند.

طی معاملات امروز بورس تهران در مجموع ۵۱.۷۵ میلیون سهم به ارزش دست به دست شد.

در جریان دادوستدهای این روز یک هزار و ۳۹ برگه دستور خرید برای ۹.۹۸ سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش ۸۸ میلیارد ریال تحویل کارگزاری‌ها شد.

همچنین امروز حجم تقاضا برای سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی به ۷.۴ میلیون سهم به ارزش ۳۸.۷۵ میلیارد ریال رسید و ۱۹۶ دستور خرید هم برای ۱.۶۶ میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش ۲۱ میلیارد ریال صادر شد.

در آن سوی بازار صف فروش فولاد مبارکه جمع نشد و هنوز یک هزار و ۹۲۵ نفر در صف فروش ۴۸.۴ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۲۸۶ میلیارد ریال انتظار کشیدند.

کد خبر 57987

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز