مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا شنبه و یکشنبه ۱۱ و ۱۲ بهمن خبر داد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: امروز در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی بارش برف و باران و در سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب و جنوب کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر فردا بارش در نوار غربی کشور کاهش می‌یابد، گفت: در مناطقی از شرق و شمال شرق بارش برف و باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، امروز شدت بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، غرب کرمانشاه و کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال قزوین و زنجان، شمال کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان و طی فردا در جنوب آذربایجان غربی و نیمه شمالی آذربایجان شرقی خواهد بود.

ضیاییان با بیان اینکه امروز در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و نیمه شرقی وزش باد رخ می‌دهد، گفت: فردا در شمال شرق و شرق و طی روز دوشنبه در شرق و جنوب شرق وزش باد پدیده غالب خواهد بود.

وی افزود: امروز دریای خزر و شمال خلیج فارس و از بعد از ظهر فردا و طی روز دوشنبه ناحیه مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین از روز دوشنبه تا آخر هفته در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

ضییان در ادامه تصریح کرد: امروز در خوزستان وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با وزش باد شدید و با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه نیز صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 581987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha