گروه ورزشی- مهدی ربوشه: پس از لغو بازی‌های دوستانه تیم‌ملی ایران برابر تیم‌های مالاگا، ماربلا و چارلتون، خبر جدید لغو احتمالی دیدار تدارکاتی با تیم‌ملی مصر است

گویا فدراسیون فوتبال مصر نیز به دلیل توصیه‌های غیرورزشی همچون باشگاه‌ چارلتون اقدام به لغو بازی تدارکاتی‌اش برابر ایران کرده است.

خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: «با لغو بازی دوستانه با مصر تدارکات ایران برای انتخابی جام‌جهانی مشکل تازه‌ای پیدا کرد.» این در حالی است که سمیر ظاهر رئیس فدراسیون فوتبال مصر در مصاحبه با «دریم‌تی‌وی» اعلام کرد که تیم‌ملی این کشور بنا به توصیه مقامات دولتی در مقابل ایران ظاهر نخواهد شد.

پیش از این قرار بود دو تیم در دیداری دوستانه روز 20 آگوست (03 مرداد) در کشور امارات با هم بازی کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال مصر در مصاحبه‌اش تأکید کرده است: «وزارت امور خارجه از ما خواست با ملاحظه بیشتری به این بازی فکر کنیم. آنها از ما نخواستند که بازی را لغو کنیم اما ما تصمیم گرفتیم از این مسابقه صرفنظر کنیم.»

کفاشیان: از مصر هم شکایت می‌کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال ایران ضمن محکوم کردن حرکت غیرورزشی باشگاه چارلتون احتمال داد که مصر نیز دچار همین نگاه غیرورزشی شده باشد.

کفاشیان در گفت‌وگو با همشهری تأکید کرد: «همان برخورد سیاسی که تیم چارلتون در پیش گرفته بود در موضوع لغو بازی ایران برابر مصر نیز وجود دارد.

البته هنوز از نظر فدراسیون فوتبال انجام این بازی در تاریخ مقرر قابل اجرا است چون هیچ نامه یا درخواست مکتوبی راجع به لغو این بازی از سوی فدراسیون فوتبال مصر به دست ما نرسیده است.»

وی ادامه داد: «ما با آنها قرارداد مکتوبی داریم که همه تعهدات به طور شفاف در این قرارداد ذکر شده است و مطمئن باشید در صورت لغو قطعی این بازی از مصر نیز به فیفا شکایت خواهیم کرد.»

رئیس فدراسیون فوتبال طوری سخن می‌گوید که از قرار معلوم هنوز لغو ایران- مصر قطعی نیست.

وی تأکید کرد: «خبر لغو بازی دوستانه ایران برابر مصر گویا تلاش یک سایت مصری است که از قول رئیس فدراسیون فوتبال مصر منتشر شده است. به هرحال این مسئله هنوز برای ما گنگ است. مگر اینکه اراده‌ای سیاسی و غیرورزشی در پشت پرده این جریان قرار گرفته باشد.»

کفاشیان همچنین از اقدامات حقوقی فدراسیون برای شکایت از چارلتون و مصر خبر داد و گفت: «تا اینجای کار باشگاه چارلتون تخلف کرده و البته اگر بازی دوستانه مصر با ایران نیز لغو شود، مطمئن باشید که پیگیری‌های لازم را برای برخورد فیفا با این دو تیم انجام خواهیم داد.»

شواهد حاکی از آن است که کاروان تیم‌ملی فوتبال ایران بدون انجام بازی دوستانه، ماربلا را به مقصد جمهوری چک ترک خواهد کرد. مسئولان کادرفنی با ابراز نارضایتی از لغو سه دیدار دوستانه در اسپانیا امیدوارند در کشور چک برای انجام دو دیدار دوستانه دچار مشکل نشوند.

در عین‌حال طرف ایرانی قرارداد بازی ایران مقابل مصر گفت: «تا این لحظه به صورت رسمی لغو بازی با ایران به ما اعلام نشده است.»

علی دایی: جدایی ورزش از سیاست، تنها یک شعار است

علی دایی گفت: «در صورت قطعی شدن لغو بازی ایران برابر مصر، تیم دیگری جایگزین این کشور خواهد شد.»

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: «درباره قطعی بودن لغو بازی مقابل مصر اطلاع دقیقی  ندارم و باید این مسئله به صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال مصر اعلام شود.

با این حال اگر این بازی لغو شود، فدراسیون فوتبال ایران با برنامه‌ریزی، تیم دیگری را جایگزین مصر می‌کند.»

سرمربی تیم ملی ادامه داد: «حتماً بازی با مصر نیز به دلایلی که خودتان هم می‌دانید، لغو شده است. با این حال فدراسیون فوتبال تمام تلاشش را برای تدارک دیدن باز‌ی‌های دوستانه تیم ملی انجام داده است.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما به عنوان یکی از اعضای فیفا می‌توانید برای جلوگیری از دخالت سیاست در ورزش کاری انجام دهید، گفت: «همه‌ دنیا می‌دانند که فوتبال و ورزش ارتباطی به سیاست ندارد.

اما، چه بخواهیم و چه نخواهیم ورزش جزیی از سیاست شده است و ورزش به عنوان ابزاری در دست سیاستمداران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این تنها یک شعار جهانی است که می‌گوییم ورزش و سیاست ارتباطی با هم ندارند. همه‌ دنیا با سیاست گره خورده و فوتبال هم بدتر از همه گرفتار سیاست شده است.

همه‌ ما تا حدی می‌توانیم از دخالت سیاست در فوتبال جلوگیری کنیم و بیشتر از این نمی‌شود کاری انجام داد.»

دایی درباره اردوی اسپانیا گفت: «یکی از بهترین اردوها از همه نظر بوده است و بازیکنان در بیشتر روزها 3 جلسه تمرین کرده‌اند. می‌توانم بگویم با توجه به مسائلی که وجود داشت، یکی از بهترین‌ اردوهای تیم ملی، اردوی اسپانیا بوده است.»

دایی در پاسخ به این سئوال که پس از لغو بازی با مصر چه زمانی از لژیونرها استفاده خواهید کرد، گفت: «هنوز به صورت صددرصد مشخص نشده که بازی با مصر لغو خواهد شد.

هر وقت که این مسئله به صورت رسمی اعلام شد آن موقع تصمیم‌مان را خواهیم گرفت. مطمئنا در صورتی که بازی ایران برابر مصر لغو شود در یک بازی دوستانه پیش از بازی شانزدهم شهریور مقابل عربستان از بازیکنان لژیونر برای حضور در تیم ملی دعوت به عمل خواهیم آورد.»

کد خبر 58289

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز