معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به بازسازی سالانه ۸ تا ۱۰ پل در سطح شهر تهران، گفت: ایمنی پل‌هایی که مردم از روی آن‌ها رد می‌شوند، دائما کنترل می‌شود و پل ناایمن نداریم.

صفا صبوري ديلمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره جمع‌آوری پل‌هایی نظیر حافظ و کریمخان که در دهه ۵۰ تاسیس شده‌اند، گفت: در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمنی پل‌ها توسط گروهی کنترل می‌شود. معاونت فنی و عمرانی مجری دستورات ترافیکی است و ایده جمع‌آوری پل حافظ مطرح و با آن موافقت شد، اما در نهایت در شورای ترافیک شهرداری تهران به تصویب نرسید. این پل از نظر ایمنی مشکلی ندارد و شورای ترافیک، جمع‌آوری آن را به تصویب نرساند.

او ادامه داد: همه پل‌های سواره‌رو شهر تهران توسط سازمان مشاوره فنی مهندسی و سازمان مهندسی عمران کنترل می‌شوند و هر کدام که مشکل ایمنی داشته باشند به طور دوره‌ای تعمیر و نگهداری می‌شود.

صبوری با بیان اینکه طراحی و ساخت یک پل بر اساس آیین‌نامه‌های روز دنیا در بازه ساخت آن پل است، ادامه داد: اما ممکن است برخی از آیین‌نامه‌ها در طی زمان تغییراتی پیدا کنند و لازم باشد بر اساس آیین‌نامه‌های جدید، استاندارد پل‌ها بالاتر برود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: هر سال بر روی ۸ تا ۱۰ پل در سطح شهر تهران اقدامات درازمدت انجام می‌شود و اگر اشکال کوچکی وجود داشته باشد، نسبت به رفع فوری آن اقدام می‌شود. بنابراین ایمنی پل‌هایی که مردم از روی آن‌ها رد می‌شوند، دائما کنترل می‌شود و پل ناایمن نداریم.

او در واکنش به اینکه برخی پل‌ها موقتی بودند که در دهه ۵۰ تاسیس و قرار بود نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام شود، گفت: اینها پل‌های موقت بوده‌اند، اما تاریخچه آن‌ها را نداریم که آیا واقعا موقت بوده‌اند یا نه. اما با این حال این پل‌ها بیش از ۴۵ سال است که کار می‌کنند و اینگونه نیست که پلی که اکنون کار می‌کند، همان پل قبلی است، چرا که دائما بر روی آن‌ها اقدامات مهندسی و ایمنی‌سازی انجام می‌شود، در نتیجه پل‌ها از نظر ایمنی مشکل تردد ندارند.

صبوری دیلمی افزود: ممکن است در برخی موارد، آیین‌نامه‌ها برای ایمنی پل‌ها جوابگو نباشد که اگر چنین چیزی وجود داشته باشد مانند پل کریمخان، اقدامات عمرانی برر روی آن انجام و تبدیل به یک پل دائمی می‌شود. در مورد پل گیشا چون از اقدامات عمرانی جواب نمی‌گرفتیم، آن را جمع‌آوری کردیم و به جای آن زیرگذر زدیم.

او با تاکید بر اینکه وضعیت ایمنی پل‌ها دائما کنترل می‌شود، گفت: اگر مشکلی از نظر ایمنی وجود داشته باشد، اجازه تردد مردم از روی پل را نمی‌دهیم. در مجموع پل‌ها می‌توانند بر اساس آیین‌نامه‌های روز دنیا بازنگری شوند و معمولا از پل‌های سواره‌رو در تهران سالی ۸ تا ۱۰ مورد از آن‌ها را بازسازی می‌کنیم.

صبوری دیلمی درباره سرانجام احداث ۵۰۰ کیلومتر مسیر پیاده‌رو در تهران، گفت: تا این لحظه نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر از برنامه ایجاد ۵۰۰ کیلومتر پیاده رو انجام شده و بیش از ۱۸۰ کیلومتر آن به پایان رسیده است. مسائل کرونا و مشکلات نقدینگی و مالی باعث شد تا شاید به ۱۰۰ درصد هدف نرسیم، اما فعلا از ۶۰ درصد هدفگذاری عبور کرده‌ایم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره بودجه ۱۴۰۰ این معاونت، گفت: پیشنهادات خود را درباره پروژه‌های جدید بزرگ و کوچک مقیاس ارائه کردیم و امیدواریم امسال بودجه خوبی داشته باشیم.

کد خبر 583530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    دیگه سه ماه تا اخر این مدیریت مونده . اینها رو مدیریت بعدی اظهار نظر باید بکنه