دختر بچه ۶ ساله تبعه خارجی که توسط چند سگ ولگرد در رفسنجان مورد حمله قرار گرفته بود به علت آسیب‌های جدی وارد شده در آی. سی. یو بستری شده است.

بيمار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: این دختر بچه که برای تهیه نان راهی نانوایی شده بود،  توسط چند سگ مورد حمله قرار می‌گیرد که شدّت آسیب‌های وارد شده به بدن این بچه از ناحیه دست و پا و سر بسیار جدی و دچار خونریزی شده که به بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) منتقل شد.

سید محسن نژادقادری افزود: حال این دختر بچه وخیم است و در بخش آی. سی. یو تحت مراقبت و درمان قرار دارد.

وی با اشاره به توصیه‌هایی مبنی بر زمانی که افراد به بیرون از منزل مراجعه می‌کنند، بیان کرد: افراد مراقب باشند و نزدیک سگ‌ها و حیوانات نشوند چون از هر حیوان پستاندار از جمله سگ، اسب، گربه و خرگوش احتمال انتقال بیماری هاری وجود دارد.

نژادقادری  تصریح کرد: کسانی هم که در منزل سگ یا هر حیوانی نگهداری‌ می‌کنند باید این حیوان را به قلاده تجهیز کنند و  توسط دامپزشک به حیوان واکسن ضد هاری تزریق شود تا خطری افراد را تهدید نکند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه شخصی دچار حیوان گزیدگی و آسیب شد باید محل زخم را بلافاصله با آب و صابون شست و شو دهد و به مرکز درمانی مراجعه کند تا تحت درمان‌های بعدی قرار گیرد.

کد خبر 583632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha