گروه اجتماعی: با متوقف شدن صدور روادید از سوی سفارت عربستان، زائران ایرانی در فرودگاه‌های کشور سرگردان شدند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت در این باره  به همشهری گفت: به‌دلیل تاخیر در صدور روادید، پرواز‌های روز ۲۹ تیر ماه عمره‌گذاران ایرانی لغو شد.

به گفته عبدالله نصیری درصورت ادامه این روند تعداد کاروان‌های بازمانده از سفر به‌طور تصاعدی اضافه می‌شود و برنامه ریزی‌های این سازمان را دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: پیگیری‌ها از سرکنسول عربستان در مشهد تا آخرین ساعات جمعه شب گذشته برای صدور روادید به نتیجه نرسید و به همین دلیل پرواز‌های روز ۲۹ تیر ماه عمره‌گذاران در برخی استان‌ها انجام نشد.

نصیری گفت: سرکنسول عربستان در تماس‌های تلفنی، مدعی شد بروز مشکل فنی در سامانه صدور روادید الکترونیکی، علت صادر نشدن به‌موقع  روادید بوده است.

وی اظهار داشت: قرار بود روز جمعه ۱۵ کاروان در قالب ۸ پرواز از استاهای خراسان رضوی، زنجان، گیلان، کرمان و تهران به عربستان اعزام شوند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت تصریح کرد: پیگیری‌ها برای از سر گیری صدور روادید برای عمره‌گذاران تاکنون به نتیجه نرسیده است.

نصیری با بیان اینکه در انتقال عمره‌گذاران از عربستان به ایران وقفه‌ای ایجاد نشده است، افزود: هواپیماها بدون مسافر از ایران به عربستان می‌روند و این کار ضرر و زیان مالی را متوجه سازمان حج و زیارت می‌کند زیرا اجاره این هواپیماها قبلا پرداخت شده است.

وی در پایان گفت: نیمی از روادید عمره‌گذاران ایرانی توسط سفارت عربستان در تهران و نیمی دیگر توسط سر کنسولگری عربستان در مشهد مقدس صادر می‌شود.

قطع سهمیه آژانس‌هایی که حجاب را رعایت نکنند

از سوی دیگر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در جمع مدیران راهنمای عمره سال‌جاری در مکه مکرمه اعلام کرد: از این پس سهمیه حج و عمره آژانس‌هایی که کارکنان آنها حجاب اسلامی را رعایت نکنند، قطع خواهد شد.

به گزارش اداره ارتباطات بعثه مقام معظم رهبری، آیت‌الله ری‌شهری به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و ارزشیابی بعثه مقام معظم رهبری ماموریت داد تا گزارش کاملی از وضعیت رعایت حجاب اسلامی در آژانس‌های مسافرتی تهیه و ارائه دهد تا با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت حجاب اسلامی زائران عمره‌گذار به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان در سال‌های اخیر بسیار بهتر شده است اما باید برنامه‌ریزی‌ها به شکلی باشد که کلیه دختران و بانوان عمره‌گذار از لحاظ پوشش اسلامی الگو و نمونه زائران حرمین شریفین باشند.

آیت‌الله ری‌شهری  اظهارداشت: طبیعی است آژانس‌هایی که سهمیه ثبت‌نام حج و عمره در اختیار دارند باید مقررات مربوط به پوشش اسلامی کارکنان خود را کاملاً رعایت کنند.

این تصمیم در پی آن اعلام شد که برخی از مدیران راهنما وضعیت حجاب در برخی از آژانس‌های مسافرتی را نامناسب اعلام کردند.

کد خبر 58380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز