هفته‌نامه جویش کرونیکل در بریتانیا به نقل از منابع اطلاعاتی ناشناس از نحوه ترور شهید محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، و از چهره‌های اصلی برنامه هسته‌ای ایران جزئیات تازه منتشر کرده است.

ترور  - فخری زاده

به گزارش همشهری‌آنلاین و بنا بر این گزارش، شهید فخری‌زاده توسط یک تیربار بسیار پیشرفته و به وزن حداقل یک تن به شهادت رسید که قطعات آن ظرف هشت ماه توسط سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) به داخل ایران قاچاق و سپس مونتاژ شده بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، این منابع مدعی شده‌اند تیم ترور متشکل از حداقل ۲۰ ایرانی و اسرائیلی بوده است و این مقام ارشد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را هشت ماه زیر نظر داشتند.

شهید محسن فخری‌زاده، روز جمعه هفتم آذرماه ۹۹ (مطابق ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰) در جاده‌ آبسرد در حدود ۸۰ کیلومتری شرق تهران ترور شد. آن طور که ایران گزارش کرد او هنگامی که به همراه همسرش و با یک خودروی شخصی در شهر آبسرد (تابعه دماوند) در حرکت بود هدف قرار گرفت.

جویش کرونیکل به نقل از منابع خود نوشته است که تدارکات عملیات ترور از م‍اه مارس ۲۰۲۰ آغاز شد.

جویش کرونیکل گفته است عوامل موساد یک برنامه دقیقه به دقیقه برای زیر نظر گرفتن حرکات فخری‌زاده را تهیه و اجرا کردند. «آن‌ها به مدت هشت ماه، با آن مرد نفس کشیدند، با او بیدار شدند، با او خوابیدند، با او سفر کردند.»

این نشریه افزود تیم موساد می‌دانست که محسن فخری‌زاده جمعه‌ها از تهران به ویلای خود در خارج پایتخت می‌رود. «آن‌ها مسیر روزانه، سرعت و زمان حرکت خودروی را می‌دانستند و دقیقاً می‌دانستند از کدام درها برای بیرون آمدن استفاده می‌کنند.»

بنا بر این گزارش در روز واقعه وقتی خودروی او از نقطه تعیین‌شده عبور کرد آن‌ها دکمه را فشار دادند و مسلسل شلیک کرد. «۱۳ گلوله از روبه‌رو به فخری‌زاده برخورد کرد، در حالی که همسرش که ۱۰ اینچ (۲۵ سانتی‌متر) دورتر نشسته بود، هیچ آسیبی ندید.»

کد خبر 584366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 32
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    40 11
    عوامل خائن ایرانی رو باید بین مردم قطعه قطعه‌کنن.چرا ایرانیا به هم رحم نمیکنن.مگه دنیا چقدر ارزش داره
  • یخیی جعفری IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    37 1
    وزیر اطلاعات می گفت من میدانستم. اگر میدانستی چرا کاری نکردی؟
  • ناشناس۲ IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    34 7
    خبر شما دروغ.تیربار نبوده برای این حروف رو میگن که ۳یا۴ نفر تروریست رو نگرفتن
  • کوروش IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    26 6
    میدونی من دلم میخواد اون ایرانی که با اسراییلی همکاری داشته را شخصا زیارت بکنم.
  • ناشناس IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    24 2
    به هر حال اصل قضیه واقعیت از این جنایت باید در جامعه به ملت مردم گفته بشه نباید پنهان شود روز قتل در گزارش اول شاهدین عینی اطراف بودن اما داستان ها با حضور شاهدین در فضاها متفاوت گفته شد باید این قاتلین چه در داخل چه دشمنان در بیرون با خیانت به سزای عمل خود برسند و چرا باید دشمنان به راحتی از مرزها برای وارد کردن چنین سلاح هایی اقدام و چرا نباید در ایران در مرزها به سختی با فناوری پیشرفته دیوارها مغناطیسی و غیره که در بیشتر مرز کشورها برای امنیت در مرزهایشان محافظت می شود در ایران استفاده نشود .
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      11 7
      زیارت قبول حاجی
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    17 3
    یه جوری خیانت و وطن فروشی داره عادی میشه که آدم نمیدونه چی بگه.مزدوری واسه صهیونیست و سعودی به چه قیمتی؟؟؟
    • احمدی خرم اباد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      15 1
      اگر اعدام انها در ملا عام باشه ،درس عبرت دیگر وطن فروشان میشه
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    10 2
    با سلام به گقته خود تان تیر بار ی که وزن آن بیش از یک تن بوده و باز به گفته خودتان آنرا تیکه تیکه کرده و از اسرائیل وارد کرده آند چگونه وارد ایران کرده آند در فرود گاه ها یک کارد میوه خوری نمی توانی رد کنی اگر هم از مرز زمینی وارد کرده باشند پس مرز بان ها کجا بودند در اخبار روز گذشته نوشته بودید که این تیر بار از ارتش به وسیله افراد نفوذی به سرقت رفته بود اخبار را درست اعلام کنید تا مردم گیج نشوند
  • حسین IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    11 4
    "تیم موساد می دانست که محسن فخری زاده جمعه ها از تهران به ویلای خود در خارج پایتخت می رود." خدارحمتش کنه.ولی در ایام کرونا که دولت مردمو به بیرون نیامدن تشویق میکرد ایشان با تیم و ماشین حفاظتی هر هفته به ویلا خود میرفت!! 1- اولا از بس این عمل را تکرار کرده بودند تیم تروریستی محل دقیق عبور ومرور ایشان را میدانستند. 2- در ایام کرونا به علت خلوت بودن جاده ها تیم تروریستی زمان و فضای بهتری را برای عملیات ترور داشت.
  • ع IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    21 3
    واقعا اگر ما در داخل نفوذی یا وطن فروش نداشتیم اینقدر راحت اسرائیل نمیتوانست دانشمندان ما را ترور کند. جنگ جهانی دوم وقتی کشور اشغال شد مردم ما به جای مقابله از متفقین استقبال کردند فقط بخاطر کیسه ای آرد ولی نمی دانستند آردی در کار نیست .و زمانی که اسکندر مقدونی نمیدانست که چطوری به داخل ایران نفوذ کند باز هموطن های خودمان از پشت به ما خنجر زدن و لشکر اسکندر را به داخل ایران هدایت کردن.و این قصه سر دراز دارد.و چقدر پست هستن وطن فروشان
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    18 3
    لعنت خدا واالیا خدا به اون ایرانی هایی که برای کشتن هم وطن خود به پول راضی شدند ودانشمند میهن خودشون وبه قتل رسودند لعنت خدا به شما ها
    • خان احمدی ازاستان گلستان هستم IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      0 0
      هیچ موقعه به هدف خودشان نمی رسندچون گمراه هستند
  • سپهری IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    11 9
    روحش شاد .راهش ادامه داره قطعا تا با خاک یکسان شدن رژیم اسرائیل انشالله
  • مهدی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    14 5
    پس نقش وزارت اطلاعات چی هست ؟؟؟ برای چی حقوق و بودجه دریافت میکند؟؟؟ من اصلا این توجیهات را قبول ندارم
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 0
    رژیم صهیونسیتی ‌‌دشمن مسلمانان جهان است
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    2 0
    خدا لعنتشون کنه
  • ناشناس IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 2
    اولم ناراحت شدم ولی جنگ یعنی همین استفاده کردن از تمام نقاط ضعف یه نظام سالها پیش اطلاعات نظام خیلی قوی بود ولی تو این ۷سال فقط ضعف داشته وقتی از کشورهای همسایه خیلی ها داخل ایران زندگی میکنن همین میشه