آیت‌الله رئیسی در دیدار فرستاده ویژه رئیس اقلیم کردستان گفت: تاریخ نشان داده اعتماد کردن به آمریکایی‌ها خطاست؛ چراکه آن‌ها دوستدار و دغدغه‌مند مردم عراق یا اقلیم کردستان یا ایران نیستند.

رئیسی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از میزان، هوشیار زیباری وزیر خارجه سابق عراق و فرستاده ویژه رئیس اقلیم کردستان، در جریان دیدار با رئیس قوه قضائیه از آیت‌الله رئیسی برای حضور در اقلیم کردستان و گفت‌وگو با مقامات این منطقه دعوت کرد.

رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران هم ضمن تشکر از این دعوت، به فشردگی‌های برنامه‌های سفرش به کشور عراق اشاره و ابراز امیدواری کرد که در سفرهای آتی این مهم تحقق یابد.

هوشیار زیباری، فرستاده ویژه رئیس اقلیم کردستان عراق، در آخرین روز سفر سه روزه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به عراق، در محل اقامت رئیس قوه قضاییه با او دیدار کرد.

رئیس قوه قضائیه در این دیدار رابطه کردها با ایران اسلامی را رابطه‌ای عمیق و ریشه‌دار مبتنی بر فرهنگ و تاریخ مشترک و رابطه‌ای کاملا تمدنی دانست.

رئیس قوه قضائیه گفت: جمهوری اسلامی همواره آرزومند است مردم کردستان در آرامش و آسایش زندگی کنند و روزهایی که کردستان عراق مورد تعرض داعشی‌ها قرار گرفت همه ایرانی‌ها احساس می‌کردند که خانه و وطن خودشان مورد تعرض دشمن قرار گرفته است.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: در آن روزها حاج‌قاسم سلیمانی مثل کسی بود که تهران، مشهد یا کرمان مورد تعرض دشمن قرار گرفته و با احساس مسئولیتی مضاعف برای دفاع از کردستان و کردها به مصاف داعشی‌ها رفت.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه حفظ امنیت، آسایش و آرامش کردستان برای جمهوری اسلامی اهمیت ویژه دارد، حضور آمریکا در منطقه را مخل امنیت و آسایش مردم منطقه دانست.

آیت‌الله رئیسی گفت: ما آمریکا را نه دلسوز مردم کُرد، نه دلسوز مردم عراق و ایران و نه دلسوز مردم منطقه می‌دانیم.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: حضور آمریکایی‌ها در منطقه فقط برای تامین منافع خودشان است و رسما این مسئله را هم اعلام کرده اند و مطلقا نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: تاریخ نشان داده اعتماد کردن به آمریکایی‌ها خطاست؛ چراکه آن‌ها دوستدار و دغدغه‌مند مردم عراق یا اقلیم کردستان یا ایران نیستند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: آنچه ما به عنوان جمهوری اسلامی می‌خواهیم اتحاد و انسجام همه گروه‌های کُرد است و هرگونه اختلاف و تفرقه بین گروه‌های کُرد، مضر و زمینه‌ساز حضور دشمنان در منطقه است.

کد خبر 584429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha