مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرد: پالایش فهرست افرادی که به عنوان راننده تاکسی بیمه شده‌اند، نشان داد که متاسفانه ۵۰ درصد فهرست، یا راننده نبودند و یا از حوزه کاری حمل‌ونقل خارج شده‌اند.

تاکسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی ضامنی در تشریح آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی، گفت: «در بحث بیمه، وزارت کشور، شهرداری‌ها و سازمان تامین اجتماعی ارگان‌های فعال هستند؛ به همین خاطر سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان تامین اجتماعی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها امضا شد که فرآیند حذف و اضافه در بیمه رانندگان اجرایی شود.»

وی افزود: «طبق این تفاهم‌نامه قرار شد افرادی که در حال حاضر به اسم راننده از بیمه استفاده می‌کنند، اما در واقع راننده نیستند، اسم‌شان حذف شده و در نهایت رانندگانی که پروانه فعالیت دارند، به فهرست بیمه‌شدگان اضافه شوند. فهرست افراد را از سازمان تامین اجتماعی تحویل گرفتیم، غربالگری و پالایش را انجام دادیم، اما متاسفانه ۵۰ درصد فهرست، افرادی بودند که نام‌شان در هیچ کدام از بانک‌های اطلاعاتی مرجع وجود نداشت. این یعنی یا راننده نبودند و یا از حوزه کاری حمل‌ونقل خارج شده‌اند.»

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خاطرنشان کرد: «بر همین اساس قرار شد در پایلوت اول، ۷ هزار نفر از این افراد حذف شوند و ۷ هزار راننده فعال جایگزین آن‌ها شوند. به همین دلیل از طریق وزارت کشور، فهرست ۷ هزار نفری را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دادیم. با روش پیشنهادی ما می‌توان همه رانندگان محروم را بیمه کرد؛ اما متاسفانه با گذشت ۳ ماه هیچ اتفاقی رخ نداده و هنوز این سازمان اقدام عملی برای بیمه کردن رانندگان تاکسی انجام نداده است.»

کد خبر 584800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha