به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کلنگ آغاز عملیات اجرایی راهآهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد به عنوان بخشی از قطعه سوم پروژه راه آهن اصفهان- چهارمحال بختیاری- خوزستان در تاریخ ۲۸ تیرماه سال ۹۰ با حضور علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی وقت به زمین زده شد.
این پروژه در حالی توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت جزو پروژههای مهم آن دولت عنوان و اعلام شده بود که قرار بود تا پایان سال ۹۱ به بهره برداری برسد، اما هنوز این پروژه نیمه تمام است و در آستانه رسیدن به سن ده سالگی قرار دارد.
طی بررسیهای انجام شده پروژه اجرای راه آهن چهارمحال و بختیاری یا همان بام ایران، پس از کمی فعالیت و با اتمام دولت دهم متوقف شد و طی فعالیت دولت یازدهم نیز تلاشی برای اجرای این پروژه صورت نگرفت.
- مهمترین مطالبه مردم استان
نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در اینباره اظهار کرد: تکمیل و بهرهبرداری از این پروژه از مهمترین مطالبات مردم در استان چهارمحال و بختیاری است.
احمد راستینه ادامه داد: اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور زمینه ساز توسعه و پیشرفت چهارمحال و بختیاری میشود.
وی گفت: ورود راه آهن به استان زمینهساز ورود سرمایهگذاران به استان و فعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی است که این امر موجب کاهش نرخ بیکاری در استان میشود.
راستینه ادامه داد: تأمین اعتبارات به این پروژه و تسریع در اجرای طرح با جدیت توسط نمایندگان در حال پیگیری است.
- پیشرفت ۴۶ درصدی پروژه راه آهن
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری در ۴ قطعه در حال احداث است، اظهار کرد: این پروژه تاکنون فقط ۴۶ درصد پیشرفت دارد.
الله کرم نصیری ادامه داد: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه تأمین شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای اجرای این پروژه در حال پیگیری است که به زودی اختصاص مییابد و سرعت اجرای پروژه شتاب میگیرد.
وی عنوان کرد: اجرای کامل این پروژه و اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور از مهمترین اهداف مسئولان ارشد استان است.
نظر شما