استادیوم‌های فوتبالی در دنیا وجود دارند که نسبت به دیگر استادیوم‌های شناخته‌شده از نظر وضعیت ظاهری بسیار متفاوت‌اند و در شرایط جغرافیایی عجیبی ساخته شده‌اند.

استادیوم‌های عجیب

به گزارش همشهری‌آنلاین، با وجود اینکه استادیوم تیم‌های بزرگ فوتبال جهان بسیار معروف هستند و علاقه‌مندان نام آن‌ها را به خاطر می‌سپارند بعضی از استادیوم‌های متفاوتی هم وجود دارند.

ارناندو سیلس | بولیوی

شاید برای شما جالب باشد اما این ورزشگاه همان مکانی است که حال لیونل مسی در بازی تیم‌های ملی آرژانتین و بولیوی بد شده بود. این ورزشگاه در ارتفاع ۳۶۳۷ متری از سطح دریا قرار گرفته و آن را به یکی از مرتفع‌ترین استادیوم‌های حرفه‌ای جهان تبدیل کرده است.

وزدواک | صربستان

این ورزشگاه روی یکی از مراکز خرید بلگراد ساخته شده است. به همین دلیل یکی از معدود استادیوم‌های جهان به حساب می‌آید که ۲۴ متر بالاتر از سطح زمین ساخته شده است و پشت بام یک مرکز خرید محسوب می‌شود.

استادیوم باشگاه براگا | پرتغال

استادیوم شهر براگای پرتغال در سال ۲۰۰۴ به منظور برگزاری مسابقات جام ملت‌های اروپا ساخته شد. ظرفیت این استادیوم ۳۰ هزار نفر است. در عرض ورزشگاه جایگاه تماشاگران به ۲ شکل متفاوت ساخته شده است. یک طرف آن چشم‌اندازی از شهر است و در طرف مقابل دیواری سنگی وجود دارد.

اوتمار هیتسفلد | سوئیس

این زمین فوتبال در چنان ارتفاعی قرار دارد که در زمستان از آن برای اسکی استفاده می‌شود و حضور در آن جز با سفری ۵ دقیقه‌ای با تله‌کابین ممکن نیست. این زمین فوتبال در ارتفاع ۲۰۰۰ متری دریا قرار دارد و در نزدیکی پیست اسکی معروف زرمات در رشته کوه آلپ سوئیس واقع شده است.

باتاریخا | کرواسی

استادیوم باتاریخای کرواسی بین ۲ اثر تاریخی ملی به نام‌های برج سن مارکو و قلعه کامرلنگو واقع شده است. در این محل فوتبال بازی کردن اهمیت ندارد. تیم‌ها معمولاً درخواست می‌دهند  ورزشگاه آن‌ها به یک قلعه تبدیل شود اما این استادیوم بین ۲ قلعه قرار دارد.

توفتیر | جزایر فارو

ورزشگاه توفتیر در جزایر فارو، کنار دریای آبی و تپه‌های سبزرنگ واقع شده است. ظرفیت این استادیوم ۶ هزار نفر است در حالی که آمار جمعیت جزایر فارو را عدد هزار نشان می‌دهد. این ورزشگاه در سال ۱۹۶۲ ساخته شده است.

استادیوم BBVA | مکزیک

این ورزشگاه در شهر گودالوپ مکزیک قرار دارد که تیم فوتبال مونتری در آن بازی می‌کند. ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت این ورزشگاه هزینه انجام شده است. این استادیوم در میان جنجال‌ها ساخته شد و هنوز این نگرانی وجود دارد که روی کوه دلاسیلا و حیات وحش تاثیر نامطلوب نداشته باشد. نمای بیرونی ورزشگاه بسیار چشمگیر است.

گوسپین دولاک | کرواسی

ظرفیت این ورزشگاه ۳۰ هزار نفر است و پشت این ورزشگاه به یک تالاب وجود دارد. یک بار در بازی تیم‌های ایرلند شمالی و جمهوری چک آسمان ورزشگاه به رنگ سرخ درآمد و به نوعی از خود مسابقه جذاب‌تر بود.

استادیوم شناور | سنگاپور

این ورزشگاه همان‌طور که در تصویر مشخص است روی آب قرار دارد و در واقع کار توپ‌جمع‌کن‌ها باید بسیار خوب باشد زیرا باید توانایی شنا کردن داشته باشند. هیچ مسابقه‌ای بالاتر از سطح لیگ در این استادیوم برگزار نشده است و بیشتر برای کنسرت‌ها از آن استفاده می‌شود.

کد خبر 585029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha