دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

کارشناس فوریت‌های اجتماعی بهزیستی گلستان با اعلام افزایش ۱۸ درصدی کودک‌آزاری در استان گفت: ۹۵ درصد از مجموع ۱۲۷ مورد کودک آزاری در سال جاری توسط والدین انجام شده است.

کودک آزاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هانیه قاسمی اظهار کرد: بیشترین موارد کودک آزاری امسال گلستان در شهرستان‌های گمیشان، علی آباد و گرگان گزارش شده است.

وی علت اغلب این رفتارها را معتادبودن کودک آزاران دانست و گفت: ۴۵ درصد این کودک آزاری‌ها از نوع غفلت در تربیت و رسیدگی کودک در مراحل رشد، ۲۵ درصد آزار جسمی، ۲۵ درصد آزار عاطفی و روانی و ۵ درصد آزار جنسی است.

به گفته قاسمی ۶۰ درصد از کودکان خشونت دیده امسال گلستان دختر بودند که بخش عمده این آزارها در گروه سنی ۵ تا ۱۳ سال صورت گرفت.

کارشناس فوریت‌های اجتماعی بهزیستی گلستان افزود: خانواده‌هایی که در آن کودک آزاری انجام می‌شود در ابتدا با اعزام مددکار و روانشناس مورد حمایت قرار می‌گیرند اما در صورت تکرار آزارها و طبق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، حضانت سرپرستان با حکم قضایی سلب می‌شود.

وی گفت: امسال حضانت ۲۴ کودک در گلستان به دلیل نبود شرایط زندگی در کنار خانواده از والدین سلب شد و این کودکان راهی پرورشگاه شدند.

قاسمی اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد کودک آزاری با خط تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس گرفته و اطلاعات کامل و دقیق از محل و مشخصات کودک در اختیار اورژانس اجتماعی بگذارند.

کد خبر 585078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گلستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha