به گزارش همشهری آنلاین، مجید فراهانی در این بازدید گفت: « اتوبان باقری یکی از مهم ترین اتوبان های شرق تهران به طول ۱۱ کیلومتر است و از منطقه ۱۳ اتوبان یاسینی شروع می شود و به منطقه یک یعنی اتوبان ارتش منتهی می شود.»
او افزود: «از جمله مهم ترین مسائلی که اتوبان ۱۱ کیلومتری شهید باقری دارد این است که متاسفانه تقاطع های غیر همسطح آن تکمیل نشده و از طریق دور برگردان در داخل اتوبان سعی شده است تا مشکل حل شود.»
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: «این دوربرگردان ها مشکلات زیادی دارند که از آن جمله میتوان به ایجاد ترافیک و افزایش تصادفات اشاره کرد. صمن اینکه در ساعات پیک این دوربرگردان ها مشکلاتی ایجاد می کند و به کندی رفت و آمد و آلودگی هوا می انجامد.»
فراهانی گفت: «باید از طریق پل ها و رمپ و لوپ های مهندسی بدون اینکه خللی در تردد ایجاد شود مردم در سریع ترین زمان ممکن به خیابان های فرعی اطراف برسند.»
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: «این دور برگردان ها در پایین خیابان فرجام وجود داشت. افرادی که از فرجام غربی به سمت فرجام شرقی یا برعکس می خواهند تردد کنند چون اتوبان باقری فرجام را قطع کرده ناچارند تا در اتوبان باقری بروند و مسیر طولانی را طی کنند.»
او ادامه داد: «پلی در مدیریت شهری جدید طراحی شد و از روی اتوبان باقری رد می شود تا فرجام غربی و شرقی را به هم متصل کند و باعث می شود تا افراد دیگر به اتوبان باقری وارد نشوند این امر سبب کاهش بار ترافیک می شود.»
فراهانی با اشاره به اینکه در منطقه ۴ سه تقاطع غیر همسطح به این صورت در دست اجراست، اضافه کرد: «بنا بوده پل خیابان فرجام در ۶ ماهه اول ۱۴۰۰ افتتاح شود اما با پیگیری معاونت عمران شهرداری تهران و تفویض اختیار این معاونت به شهرداری منطقه ۴ زودتر آغاز به کار کرد. پیمانکار پروژه وعده زمان بندی ر ۳۰ خرداد را داده اما این پروژه تا پایان اردیبهشت افتتاح میشود.»
عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: «اگر در آخر اردیبهشت پل فرجام به پایان برسد رکوردی برای پروژه های پل سازی شهر تهران به حساب می آید و می تواند در جوایز مدیریت شهری شرکت کند.»
او در پایان گفت: «: واقعیت این است که در عین حال برای تقاطع های غیر همسطح دیگر برنامه ریزی شده که در ۶ ماه اول ۱۴۰۰ دو تقاطع غیر همسطح و یک رمپ و لوپ در منطقه ۴ اجرا شود.»
نظر شما