زلزله ۵.۶ ریشتری در منطقه پادنای سمیرم استان اصفهان به مدت ۱۰ ثانیه طول کشیده و قطع متناوب برق شهر بیده بعد از وقوع زلزله اتفاق افتاده است.

زلزله

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، زلزله ۵.۶ ریشتری ساعت ۲۲ و ۶ دقیقه ۲۹ بهمن در منطقه پادنا احساس شده است، زلزله‌ای که سال‌ها بود در منطقه پادنا اتفاق نیفتاده بود و منجر به ایجاد وحشت بین اهالی شهر و روستاهای این منطقه شد، روستای «تل محمد» یکی از روستاهای منطقه پادنای سمیرم است که به گفته مسئولان تاکنون بیشترین خسارت را داشته است. بازدیدهای میدانی از منازل مسکونی در روستای «تل محمد» بیانگر تخریب خانه‌ها و بناهای قدیمی این روستا است، در یکی از کوچه‌های این روستا یکی از انبارهای قدیمی تخریب شده و خانه‌های نوساز نیز ترک برداشته‌اند.

وقوع پیش‌لرزه در حدود ساعت ۱۶ در منطقه پادنا 

گفتنی است پیش لرزه حدود ۳ ریشتری این زلزله ۵.۶ ریشتری، حدود ساعت ۱۶ در منطقه پادنا احساس شده اما شهروندان این منطقه که این ریشتر زلزله برایشان عادی بوده به آن توجهی نداشته‌اند. اما آقای بختیاری یکی از اهالی روستای «تل محمد» که معتقد است زلزله امشب پادنا را برای اولین بار تجربه می‌کند، می‌گوید: این زلزله به مدت ۱۰ ثانیه طول کشید و در زمانی که قصد خارج شدن از منزلم که در طبقه دوم بود را داشتم بارها به در و دیوار برخورد کردم.

قطعی متناوب برق در روستای «تل محمد»

وی ادامه می‌دهد: همچنین برای اولین بار بود که در زلزله‌های این منطقه قطعی متناوب برق را داشتیم و می‌توان گفت که برق حدود هشت بار قطع شد اما در حال حاضر مشکلی در خصوص آب، برق و گاز نداریم.

اما اکنون که ساعت ۲۳ و ۴۸ دقیقه است اهالی روستای «تل محمد» در کوچه و خیابان به سر می‌برند و هر چند برودت هوا بسیار بالاست اما ماندن در سرما را به احتمال تخریب خانه روی سرشان ترجیح می‌دهند.

حال سالمندان خوب نیست

حالِ سالمندان روستای «تل محمد» نیز از شدت زلزله خوب نیست و تاکنون سه نفر از آنها توسط نیروهای اورژانس به مرکز درمانی بیده منتقل شده‌اند و تعدادی دیگر از افراد نیز قصد فرار و خروج از منزل را داشته‌اند در حین فرار دچار مصدومیت شده که توسط نیروهای اورژانس به مرکز درمانی منتقل شده‌اند.

در حال حاضر نیروهای هلال احمر، اورژانس و انتظامی در روستای «تل محمد» حضور دارند و مشغول امدادرسانی به شهروندان هستند. اما آنچه تاکنون از سوی اهالی روستای «تل محمد» اعلام شده است، در کنار تخریب بناهای قدیمی و ترک خوردن خانه‌های نوساز برخی از لوازم خانگی اهالی این روستا نیز آسیب دیده است.

ترک خوردن خانه‌ها در روستای «شهید»

روستای «شهید» نیز از دیگر روستاهای منطقه سمیرم است که اهالی آن، زلزله را با شدت کمتری احساس کرده‌اند، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته زلزله در این روستا خسارتی را نداشته و فقط تعدادی از خانه‌های قدیمی ترک برداشته است. هر چند اهالی منطقه پادنای سمیرم از گزند زلزله ۵.۶ ریشتری در امان نبوده‌اند اما آنچه بیشتر ذهن آنها را درگیر و نگران کرده میزان خسارتی است که به اهالی سی‌سخت وارد شده است، حس همدردی که در این بحران در نوع خود بی‌نظیر است.

کد خبر 585808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    2 0
    3 سال پیش همین موقع و سقوط هواپیما در این منطقه
  • جواد IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 2
    با سلام زلزله تو شهر سی سخت آمده در استان کهگیلویه و بویر احمد و کانون در این شهر بوده و خسارات بسیار زیادی بر جای گذاشته در حالی که توی خبر اصلا اسمی نیست لطفا در درج خبر دقت بیشتری شود