همشهری آنلاین: وزیرامور خارجه گفت: دستگاه دیپلماسی کشور از ظرفیت های لازم برای ادامه خدمتگزاری و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، متکی امروز ( دوشنبه ) در جلسه معارفه سخنگوی جدید وزارت خارجه، با بیان اینکه این وزارتخانه هر روز شاداب تر از روز قبل و در هر مرحله پر تحرک تر از مرحله قبل در صحنه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران حضور و بروز دارد، افزود: باید زمینه بروز و ظهور ظرفیت های فراوان دستگاه دیپلماسی را بیش از پیش فراهم کرد.

وی گفت: باور به این ظرفیت این امکان را فراهم کرد که در ساختار مدیریتی وزارت خارجه از یک دریای مواج، صدف های ارزشمندی برای خدمتگزاری انتخاب و در رویکرد جدیدی که دولت نهم دارد، از این خدمتگزاران استفاده کنیم و آنها را به صحنه بیاوریم.

متکی افزود: البته این به معنای تعریف از خود نیست، بلکه نوعی ارزیابی است که رسانه ها باید آن را نقد و بررسی کنند.

وزیرامورخارجه گفت: ما همه نوازش های به مهر و نقد را از رسانه ها پذیرفته ایم و از همکاری صمیمانه همه رسانه ها با وزارت خارجه و نقدهای منصفانه آنها تشکر می کنیم.

وی با اشاره به سوابق و خدمات سیدمحمدعلی حسینی سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی کشور گفت: آقای حسینی بیستمین سال حضورش در وزارت خارجه را با باور قلبی به حقانیت نظام و خدمات شایسته سپری کرده و در این دو سال نیز در سنگر سخنگویی وزارت خارجه و دستیاری ویژه وزیر به خدمت مشغول بوده است.

متکی ادامه داد: ‌قضاوت درباره عملکرد حسینی را به رسانه ها می سپارم اما به نظر من تصویری که ازاین قضاوت وجود دارد تصویری مبتنی بر صمیمیت، صداقت، صراحت و درک متقابل بوده است.

وی با بیان اینکه نمی توان سیاست و روابط خارجی کشورها را در نگرش های گروهی، سیاسی و حزبی محصور کرد، گفت: وزارت خارجه نماد نگاه ملی در کل کشور است.

متکی با اشاره به اشراف حسینی بر حوزه های خاورمیانه عربی و آسیای مرکزی، افزود: وی در دو سال گذشته به سبب فعالیت در سمت سخنگویی وزارت امور خارجه، برهمه حوزه های خارجی اشراف یافته است؛ از این رو از آقای حسینی خواهش کردیم مسئولیت مهم معاونت امور بین الملل وزارت خارجه را قبول کند.

وزیر خارجه همچنین با معرفی حسن قشقاوی سخنگوی جدید وزارت خارجه گفت: وی سابقه طولانی در وزارت خارجه دارد و در دو دوره در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشته و سفیر ایران در قزاقستان و سوئد بوده است.

متکی ادامه داد: قشقاوی که در کارنامه فعالیتش در وزارت خارجه معاونت امور مجلس را برعهده داشته، در دوره های چهارم و ششم نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی با توصیف قشقاوی به عنوان دیپلمات پرتلاش و کارآمد گفت: در حوزه کار دیپلمات ها، نوعی رصد و نظارت مستمر اعم از رسانه ای و مردمی وجود دارد.

متکی افزود: مطمئنم مناسبات آقای قشقاوی با رسانه های کشور استمرار صمیمانه ای خواهد داشت.

کد خبر 58586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز