دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: نشست فعالان اقتصادی با محمود احمدی‌نژاد، در رابطه با طرح تحول اقتصادی یکشنبه‌شب در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

در این نشست که 4 ساعت به طول انجامید حدود 300 نفر از فعالان بخش خصوصی در قالب تشکل‌های اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، خانه صنعت و معدن، تشکل کارفرمایان، تولید‌کنندگان و صادرکنندگان با رئیس‌جمهوری و دولتمردان به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

سید محمد جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی در گفت‌وگو با فارس نشست رئیس‌جمهوری با فعالان اقتصادی را اینگونه روایت ‌کرد: « بیش از 300 نفر از فعالان بخش اقتصادی تولیدکنندگان، بازرگانان، صادرکنندگان و فعالان بخش تعاون در جلسه با رئیس‌جمهور از ساعت 17:30 تا 21:30 دیشب حضور داشتند که اکثریت آنها بر ضرورت انجام تحول در اقتصاد تاکید کردند.»

جهرمی نقطه مشترک صحبت‌های فعالان اقتصادی در نشست با رئیس‌جمهوری را ضرورت اجرای طرح تحول اقتصادی بیان کرد: «نقطه مشترک صحبت این افراد تاکید بر ضرورت تحول اقتصادی، رفع مشکل ساختار اقتصاد و نیز تاکید بر این نکته بود که در کنار ضرورت تحول اولویت‌بندی شده بر حفظ تولید داخل و سرمایه‌گذاری مولد حمایت از اشتغال موجود و همچنین توسعه فرصت‌های شغلی جدید نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.»

وزیر کار و امور اجتماعی روایت از مشکلات فعالان اقتصادی در شبکه بانکی کشور می‌کند که در طول دو سال گذشته نمایندگان پارلمان بخش خصوصی کشور به دفعات به آن اشاره کرده بودند و آن را مانع از توسعه تجارت خود می‌دانند: «فعالان اقتصادی یکی از مشکلات تولید را شبکه بانکی و مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دانستند و درخواست آنها این بود که در جلسات کارشناسی دولت نمایندگانی از فعالان اقتصادی حاضر شوند.»

جهرمی بار دیگر به گلایه‌های فعالان اقتصادی در رابطه با مشکلات بانکی اشاره می‌کند و این موضوع را مهم‌ترین نگرانی آنها عنوان می‌کند: «بیشتر مشکلات فعالان اقتصادی با سیستم بانکی و نیز مابه‌التفاوت‌ نرخ ارز یورو با دلار است به ویژه در سه، چهار سال گذشته که مرتب ارزش دلار کاهش داشته و برای سرمایه‌گذاران هزینه‌بر بوده است.»

نمایندگان پارلمان بخش خصوصی کشور که چندی پیش در نشست صبحانه‌خوری با دادستان کل کشور از قطع گاز صنایع در زمستان گذشته گلایه کرده بودند شب گذشته و در دیدار با رئیس‌جمهوری یک بار دیگر گلایه خود را در حضور رئیس دولت نهم مطرح کردند. وزیر کار و امور اجتماعی که از حاضران نشست رئیس‌جمهوری با فعالان اقتصادی بوده است در این رابطه گفت: «در این جلسه نمایندگان بخش خصوصی از دولت به خاطر قطع کردن گاز بنگاه‌های تولیدی در زمستان به خاطر سرما و قطعی برق در تابستان گلایه داشتند و معتقد بودند دولت به جای اولویت‌بخشی به مصرف برای جذب ارزش افزوده بیشتر در شرایطی که ناچار به قطع گاز و یا برق است در بخش مصرف این کار را انجام دهد». رئیس‌جمهوری که پیش از این 2 نشست در رابطه با طرح تحول اقتصادی با مدیران رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و همچنین نشستی با 100 اقتصاددان بر گزار کرده بود.

این بار و در جمع 300 فعال اقتصادی در صحبت‌هایش از فعالان اقتصادی خواست که به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود در کارگروه‌های هفت‌گانه طرح تحول اقتصادی بپردازند و در جلسه کارشناسی حضور داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه حسینی دبیرکارگروه طرح تحول اقتصادی ابتدا توضیحاتی درخصوص این طرح ارائه کرد، سپس نمایندگانی مانند نهاوندیان (از اتاق تهران)، غنیمی فرد (خانه صنعت و معدن)، کریمی فرد (از صادرکنندگان)، شمس اردکانی و جمیلی (از اتاق بازرگانی) و محمدرضا رمضانی (از اتاق تعاون) و... به ارائه نظرات خود پرداختند.

ابراهیم جمیلی عضو اتاق بازرگانی زنجان که در نشست فعالان اقتصادی با رئیس جمهور حضور یافته بود، با اشاره به اینکه 300 فعال اقتصادی حاضر در جلسه با کلیات طرح تحول اقتصادی موافق بودند افزود: از مطالب مطرح در این جلسه نحوه اجرای طرح و چگونگی مشارکت بخش خصوصی در اجرای آن است.

وی با تاکید بر اینکه این جلسه یک جلسه اطلاع رسانی بود افزود: رئیس‌جمهور در جلسه مذکور از فعالان اقتصادی برای مشارکت و ارائه نظرات به کارگروه‌های مربوطه دعوت به عمل آورد.

کد خبر 58610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز