فرماندار شهرستان سراوان که امروز (پنج‌شنبه، ۷ اسفند) در حال بازدید از شهر و بازار بعد از ناآرامی‌های اخیر بود، اوضاع منطقه را عادی توصیف می‌کند.

سراوان

سعید تجلیلی در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین تاکید کرد شهر به حالت عادی بازگشته است و مردم به کار و زندگی روزمره خود اشتغال دارند. 

او همچنین درباره طرح «رزاق» که موجب نارضایتی برخی مردم شده بود، گفت: این طرح بر اساس توافق بین سپاه پاسداران، استانداری سیستان و بلوچستان، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان و شرکت ملی پخش فرآورده نفتی کشور در استان اجرایی شد. در قالب این طرح مرزنشینانی که در ۲۰ کیلومتری مرز زندگی و سوخت‌بری می‌کنند، شناسایی و برای آن‌ها کارت رزاق صادر می‌شود تا سوخت قانونی دریافت کنند. برای هر کارت رزاق اجازه ورود و خروج یک خودرو از مرز داده شده که معیشت  ۵ خانواده از آن تامین می‌شود. 

تجلیلی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای افزایش پوشش‌دهی طرح در دست انجام است تا کل شهرستان در قالب این طرح دیده شود. اگر این اتفاق بیفتد، بیش از ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند. 

او همچنین از برنامه‌ریزی و اقدامات در حال انجام برای گشایش بازارچه مرزی سراوان گفت و تصریح کرد به زودی گمرک رسمی در این بازارچه مستقر خواهد شد. 

سوخت مورد نیاز در طرح رزاق از  بندرعباس تامین می‌شود و از طریق سه جایگاه سوخت گلشن (جالق)، سیرکان و اسفندک در اختیار سوخت‌بران مرزنشین سراوان قرار می‌گیرد.

طرح رزاق برای هویت دادن به مرزنشینان سوخت‌بر و حفظ امنیت مرزهای کشور برای اولین بار به صورت پایلوت در مرز سراوان در حال اجراست.

کد خبر 587261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha