همشهری‌آنلاین: چند وقتی است که بعد از بالا رفتن بهای نفت و بنزین؛ دنیا به کام عده‌ای از دزدان در انگلیس شده است

این گروه از دزدان تصمیم گرفته‌اند که از این افزایش قیمت استفاده کنند و با سوراخ کردن باک‌های بنزین خودروها بنزین داخل آن را بدزدند. به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های امداد خودرو درآماری که منتشرکرده اعلام کرده که بین ماه‌های ژانویه و ژوئن، یعنی در عرض 6 ماه تعداد خودروهایی که به دلیل تخلیه کامل باک بنزین‌شان از این شرکت کمک گرفته‌اند، دو برابر شده است.

دن اسپارک - راننده‌ای در لیمینگتون اسپا در بریتانیا - می‌گوید که خودرواش را پارک کرده و به خانه رفته، اما وقتی که صبح بیدار شده و سراغ آن رفته، خودرو روشن نشده، چراغ هشدار دهنده بنزین روشن شده و معلوم شده که اصلا بنزینی در باک ندارد. پس از این‌که باک بنزین را چک کرده، متوجه شده که کسی توانسته بنزین او را به کمک وسیله‌ای خالی کند.

دن اسپارک با پلیس محلی تماس می‌گیرد و آنان هم بعد از بررسی موضوع به او می‌گویند که آن شب او، تنها قربانی دزدی بنزین نبوده و 3 یا 4 نفر دیگر هم دزدی بنزین یا گازوئیل‌شان را به پلیس گزارش کرده بودند.

پراکش پتل - یکی از سخنگویان شرکت امداد خودرو - می‌گوید که بیشتر مردم وقتی که به آنها زنگ می‌زنند و می‌گویند که خودروشان روشن نمی‌شود، اصلا خبر ندارند که بنزین‌شان را دزدیده‌اند.

بنا به گفته‌های شرکت آر.ای.سی، در بخش‌هایی از بریتانیا از جمله لندن، جنوب غرب انگلستان و وست میدلندز دزدی بنزین متداول‌تر از بقیه قسمت‌هاست.

در همین‌حال گزارش‌های پلیس شهر دورام انگلستان نشان می‌دهد که ماه ژانویه سال جاری میلادی فقط 7 مورد دزدی گزارش شد، اما یک ماه بعد با بالا رفتن قیمت بنزین، آمار دزدی به 29 مورد افزایش پیدا کرد.

بر اساس آمار، قیمت بنزین در طول سال گذشته نزدیک به 25 درصد و گازوئیل حدود 36 درصد بالا رفته است.

الستر دارلینگ - وزیر خزانه‌داری بریتانیا - اعلام کرد که طرح افزایش 2 درصدی قیمت بنزین را به تعویق می‌اندازد.

اما دزدی‌های اخیر بنزین نشان می‌دهد که افرادی که قربانی این دزدی‌ها می‌شوند، فقط پول بنزینی را که زده بودند از دست نمی‌دهند، بلکه مشکل بزرگ‌تر برای آنها تعمیر اتوموبیل‌شان است.

باکی که آسیب دیده و سوراخ شده باید کامل عوض شود. اما این هشدار برای کسانی هم که دست به انجام دزدی از باک بنزین می‌زنند مطرح شده که وقتی که فرد با مته اقدام به سوراخ کردن باک بنزین می‌کند، احتمال ایجاد جرقه و در نتیجه انفجار اتومبیل بسیار زیاد است.

کد خبر 58786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز